فرودگاه جدید چابهار به عمان، امارات و پاکستان پرواز خواهد داشت

معاون اقتصادی و سرمایه‌گذاری منطقه آزاد چابهار گفت: تاکنون دو گروه برای ساخت فرودگاه جدید چابهار اعلام آمادگی کرده‌اند که آنقدر باید توانمند باشند که بتوانند سرمایه‎گذار و فاینانس‌های خارجی را هم به میدان آورند.

به گزارش فرینا، غلامرضا پناه در گفتگو با اقتصاد24، در مورد ساخت فرودگاه جدید بین المللی در چابهار به اقتصاد24 افزود: زمین فرودگاه جدید در محدوده چابهار درست در انتهای ضلع شرقی پیکره هشتم منطقه آزاد قرار دارد. در حال حاضر نیاز به فرودگاه جدید برای چابهار یک ضرورت است چرا که فرودگاه کنارک ظرفیت پذیرش این حجم از مسافر را ندارد، بنابراین زیرساخت های فرودگاه جدید با رعایت استانداردهای بین المللی فراهم شده است.
پناه حضور بخش خصوصی در ساخت فرودگاه چابهار را یک ضروری دانست و گفت: برای ساخت فرودگاه در حال مذاکره با بخش خصوصی هستیم که تا به حال دو گروه برای ساخت فرودگاه اعلام آمادگی کرده‌اند که البته از آنجایی که این پروژه بسیار مهم است باید آنقدر توانمند باشند که بتوانند سرمایه گذار و فاینانس های خارجی را هم به میدان آورند.
پناه در پاسخ به این سوال که آیا پروازهای خارجی هم در فرودگاه جدید برقرار خواهد شد یا خیر؟ گفت: در حال حاضر پرواز عمان به چابهار از طریق فرودگاه نظامی کنارک در حال انجام است و قبلا هم پرواز دبی انجام می شد که مدتی است لغو شده است، اما مسلما در فرودگاه جدید خطوط پاکستان، عمان، امارات و حتی هند برقرار خواهد شد چرا که هم مردمان بلوچ مراوادات زیادی با این کشورها دارند و هم سازمان مناطق آزاد چابهار تعاملات اقتصادی گسترده‌ای با این کشورها دارد.
معاون اقتصادی و سرمایه‌گذاری سازمان منطقه آزاد چابهار در مورد سرنوشت فرودگاه کنارک بعد از تاسیس فرودگاه جدید نیز افزود: اگر مراحل ساخت و بهره برداری از فرودگاه جدید در کوتاه مدت انجام شد احتمال این وجود دارد که فرودگاه کنارک را کنار بگذاریم و یا آن را به ارتش بسپاریم اما اگر ساخت این فرودگاه در بازه زمانی طولانی انجام شود مجبور خواهیم شد که همچنان این فرودگاه را در کنار فرودگاه جدید مورد استفاده قرار دهیم که فعلا مشخص نیست که کدامیک از این فرضیات محقق خواهد شد.

آمنه شهیدی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار آرشیو