تحقق 10079 میلیارد ریالی سرمایه گذاری در ۱۲ ماهه سال ۹۷ در منطقه آزاد انزلی

در دوره زمانی دوازده ماه سال 97 میزان سرمایه گذاری محقق شده در این منطقه از رقم 10079 میلیارد ریال فزونی گرفت و در مقایسه با 8396 میلیارد ریالی که در مدت مشابه سال 96 در این منطقه تحقق یافت، بیانگر افزایش 20 درصدی در اجرای دستورالعمل های این شاخص مهم اقتصاد مقاومتی است.

به گزارش فرینا، از سوی دیگر و در زمینه جذب سرمایه گذاری مستقیم خارجی و علی رغم مشکلات ناشی از تحریم های غیرقانونی دولت امریکا، سازمان منطقه آزاد انزلی در طول سال 97 موفق به جذب و تحقق 57.5 میلیون دلار شد که در برابر 51 میلیون دلاری که درسال 96 محقق شد، از رشد 13 درصدی جذب سرمایه گذار خارجی در این منطقه خبر می دهد.

براساس این گزارش در سال 97 تعداد مجوزهای سرمایه گذاری صادره از سوی معاونت اقتصادی و سرمایه گذاری سازمان منطقه آزاد انزلی به مرز 81 مجوز رسید که در قیاس با 78 مجوز صادره در سال 96 صادر شده بود نشان دهنده افزیش حدود 4 درصدی در تعداد صدور مجوز سرمایه گذاری در این منطقه است.

لازم به ذکر است سرمایه اظهار شده از سوی 81 مجوز سرمایه گذاری صادره در سال 97 افزون بر 50316 میلیارد ریال اعلام شد که بیانگر رشدی 8 درصدی در برابر 46589 میلیارد ریال اظهار شده در سال 96 است.

براین اساس حوزه های فعالیت 81 مجوز سرمایه گذاری صادره در سال 97 از سوی این سازمان در زمینه های خدمات گردشگری، فناور(های تک) و دانش بنیان، احداث واحدهای تولیدی، خدماتی، اقامتی، ساخت هتل و مجتمع های مسکونی، و همچنین ایجاد مجموعه های تفریحی و گردشگری بوده است.

بنابراین گزارش تداوم سیاست ها حمایتی و تشویقی این سازمان از سرمایه گذاران و فعالین اقتصادی این منطقه در چارچوب تحقق دستورالعمل های اقتصاد مقاومتی را باید مهمترین دلایل استمرار مسیر رشد منطقه آزاد انزلی طی سالهای اخیر در مسیر جذب سرمایه گذار به عنوان یکی از مهمترین شاخص های عملکرد مناطق آزاد عنوان کرد.

علاوه بر ثبات در طرح های حمایتی مدیریتی سازمان که منجر به رونق فضای کسب و کار در سطح منطقه شده است، تکمیل و بهره برداری از مهمترین پروژه زیرساختی منطقه و مناطق آزاد کشور یعنی مجتمع بندری کاسپین که نقش بسزایی در مراودات منطقه ای کشور ایفا خواهد نمود، میزبانی از نمایشگاه های تخصصی و حضور در نمایشگاه های داخلی و خارجی با همراهی واحدهای تولیدی و صادراتی منطقه، حمایت گسترده از شرکت های فناور و دانش بنیان در کنار رفع مشکلات واحدهای تولیدی- صنعتی منطقه که منجر به فعال شده بالغ بر 70 واحد راکد شده است را باید از مهمترین اقدامات سازمان منطقه آزاد انزلی برای حمایت از سرمایه گذاران تولیدی و سایر فعالین حوزه های اقتصادی، گردشگری ، تولیدی و دانش بنیان اعلام کرد.

گفتنی است ظرف یک سال گذشته سازمان منطقه آزاد انزلی، علاوه بر فعال سازی کریدور بین المللی نستراک، موفق شد کریدور جدید چین، قزاقستان، ایران را عملیاتی کند، مسیرهای تجاری که موجب تسهیل و تسریع در ترانزیت کالا از طریق این منطقه و کشور خواهد شد، موضوعی که در ارزیابی های سرمایه گذاری به عنوان شاخص مهمی جهت حضور در هر نقطه جغرافیایی جهت سرمایه گذاری و فعالیت اقتصادی پذیرفته شده است.

خبرنگار منطقه آزاد انزلی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار آرشیو