تدوین طرح جامع لجستیک منطقه آزاد ماکو با همکاری گمرک جمهوری اسلامی ایران

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو از تدوین طرح جامع لجستیک این منطقه با همکاری گمرک جمهوری اسلامی ایران خبر داد.

به گزارش فرینا به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، غلامرضا سلیمانی همزمان با سفر معاون وزیر اقتصاد و اموردارایی و رئیس کل گمرک جمهوری اسلامی ایران به منطقه آزاد ماکو گفت:‌ با همکاری گمرک جمهوری اسلامی ایران طرح جامع توسعه لجستیکی منطقه آزاد ماکو تدوین و اجرا می‌شود.

سلیمانی افزود: با توجه به وسعت بسیار زیاد منطقه آزاد ماکو و عدم امکان فنس کشی برای منطقه، تدوین برنامه راهبردی برای بهره مندی از مزایا و فرصت‌های منطقه آزاد در تسهیل تجارت و رونق تولید ضروری است. 
وی با اشاره به اینکه اجرای طرح جامع با محوریت ایجاد شهرک لجستیک در برنامه کاری منطقه آزاد ماکو قرار گرفته است افزود: امکان تردد روزانه ۳۰۰۰ کامیون از مرز بازرگان ضرورت ساماندهی مناسب حمل و نقل و ایجاد شهرک لجستیکی را دوچندان می‌کند لذا یکپارچه سازی اطلاعات، انبارداری اصولی، جابه جایی کالا، بسته بندی و برنامه ریزی امنیتی از اهدافی است که در ایجاد شهرک لجستیکی مورد توجه خاص قرار خواهد گرفت.
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو گفت: خوشبختانه منطقه آزاد ماکو از ظرفیت‌های بالایی برخوردار است که با استفاده از توان و پتانسیل‌های موجود آن می‌توان تراز اقتصادی کشور را توسعه داد.
سلیمانی از ایجاد دروازه مشترک تجاری بین ایران و ترکیه در مرز بازرگان نیز خبرداد و افزود: با تعاملی که بین سازمان منطقه آزاد ماکو و گمرک ایجاد شده است طرح جامع لجستیکی به منظور تسهیل ترانزیت و حمل و نقل با ایجاد ارزش افزوده برای منطقه اجرا می‌شود. 
وی گفت: نظام لجستیکی باید به گونه‌ای باشد تا بتوان با حمل و نقل ترکیبی و با استفاده حداکثری از ظرفیت ترانزیت سهم خود را در اقتصاد روزافزون کرد.

خبرنگار منطقه آزاد ماکو امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار آرشیو