سازمان بنادر از توسعه صنایع دریایی کشور حمایت می کند

معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی در شورای مدیران ارشد ارگان‌های دریایی کشور با تأکید بر اینکه حمایت همه جانبه از توسعه صنایع دریایی یکی از راهبردهای این سازمان است، گفت: در سال گذشته شاهد انعقاد تفاهم نامه ای در راستای طرح تحول صنایع دریایی بودیم که در سال ۹۸ عملیاتی خواهد شد.

به گزارش فرینا، محمد راستاد در شورای مدیران ارشد ارگان‌های دریایی کشور ضمن تبریک به مناسبت فرارسیدن روز ملی خلیج فارس، اظهار کرد: سال گذشته جامعه دریایی و بندری کشور در حالی که با تروریسم اقتصادی مواجه شد، توانست رسالت خود را انجام دهد و در تمامی بخش های بندری و دریایی با تلاش هرچه بیشتر، به بهترین شکل ممکن خدمات متنوع دریایی مورد نیاز کشور را ارائه کند.
راستاد گفت: خوشبختانه در سال ۹۷ توانستیم نیازهای راهبردی کشور را در حوزه بندری و دریایی تامین کنیم و اجازه ندهیم تهدیدها منجر به انسداد در روند فعالیت‌های دریایی و بندری کشور شود.
وی با بیان اینکه حجم حمل و نقل دریایی کشور در سال گذشته معادل ۲۶۵ میلیون تن بود، افزود: این موضوع به خوبی نشانگر ظرفیت های بالای کشور در حوزه بندری و دریایی است و این پیام را منتقل می‌کند که می‌توانیم در بخش دریایی نیازهای تجاری کشور را تامین کنیم.
مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی در ادامه به مقوله سفر و گردشگری دریایی در سال ۹۷ و نوروز ۹۸ اشاره و اظهار کرد: در ایام نوروز تمام تلاش خود را به کار گرفتیم تا مردم با آسایش و ایمنی از سفرها و گردشگری دریایی لذت ببرند و خوشبختانه سالی بدون سانحه را پشت سر گذاشتیم و باید اعلام کرد در نوروز ۹۸ بالغ بر۶ میلیون نفر، سفر و گردشگری دریایی داشتیم که نشان از افزایش ۹ درصد میزان سفرهای دریایی در نوروز بود.
راستاد با بیان اینکه یکی از راهبردهای سازمان بنادر و دریانوردی حمایت همه جانبه از توسعه صنایع دریایی کشور است، خاطرنشان کرد: در سال گذشته شاهد انعقاد تفاهم‌نامه‌ای در راستای طرح تحول صنایع دریایی بودیم که بخش قابل توجهی از آن در سال ۹۸ مدنظر قرار می‌گیرد.
وی در ادامه با تاکید بر اینکه در سال جاری مقوله گردشگری و سفرهای دریایی با توسعه زیرساخت‌ها، پایانه‌ها و ناوگان از سوی این سازمان مورد توجه قرار می‌گیرد، اظهار کرد: با ارائه تسهیلات از محل وجوه اداره شده سازمان بنادر و دریانوردی و نیز سایر تسهیلات قابل وصول، حمایت همه جانبه از گردشگری و مسافرتهای دریایی در طول سال ۹۸ در دستور کار قرار دارد.
مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی همچنین با اشاره به اینکه در سال گذشته به خوبی امنیت دریایی و دریانوردی تامین شد، گفت: امیدوار هستیم در سال جاری نیز بتوانیم به خوبی بخش دریایی کشور را پشتیبانی کنیم.
معاون وزیر راه و شهرسازی همچنین با اشاره به اینکه سازمان بنادر و دریانوردی به عنوان مرجع حاکمیتی دریایی کشور وظایف خود را انجام می‌دهد، افزود: اگر هر یک از اجزای ارگان‌های دریایی کشور دچار مشکل شوند سازمان بنادر و دریانوردی می‌تواند شرایط تسهیل امور را فراهم و با ابزار و قوانین مربوطه در این راستا نقش آفرینی کند.

آمنه شهیدی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار آرشیو