امضای تفاهم نامه همکاری میان دانشگاه بین المللی چابهار و دانشگاه علوم و فنون FHM آلمان

دانشگاه بین المللی چابهار و دانشگاه علوم و فنون FHM آلمان به منظور تأمین نیازهای آموزشی و پژوهشی شرکت های کوچک و متوسط و علاقمندان به کسب دانش در تمامی مقاطع تحصیلی تفاهمنامه همکاری امضا کردند. 

به گزارش فرینا، تفاهم نامه ای به منظور برگزاری دوره های 12تا 18 ماهه حرفه ای مانند Professional MBA/DBA در گرایش هایی مانند مدیریت توریسم و هتلداری، دوره های کارشناسی ارشد 1+1 (یکسال در ایران، یکسال در آلمان)، دوره های دکترای PhD/DBA و دوره های کارشناسی 2+2(دو سال ایران، دوسال آلمان) همزمان با سفر پروفسور حمید دوست محمدیان، مدیر امور بینالملل و مشاور ریاست دانشگاه FHM و ریاست موسسه F-GISI به منطقه آزاد چابهار با دانشگاه بینالمللی چابهار دانشگاه علوم و فنون FHM آلمان امضا شد.
بر اساس این گزارش پروفسور حمید دوست محمدیان به همراه پروفسور حمید سربازی آزاد، رییس پژوهشکده علوم کامپیوتر پژوهشگاه دانشهای بنیادین (مرکز تحقیقات فیزیک نظری و ریاضیات سابق) طی بازدیدی دو روزه از امکانات زیرساختی دانشگاه بین المللی چابهار، جزییات همکاری را با عبدالرحیم کردی مدیرعامل سازمان منطقه آزاد چابهار و ارسلان دژکام رییس دانشگاه بین المللی چابهار به بحث و بررسی نشستند.
در این زمینه رئیس دانشگاه بین المللی چابهار باتاکید بر نقش و جایگاه گفت: این دانشگاه در سال 2000 میلادی فعالیت خود را به عنوان سازمان آموزشی، پژوهشی و فناوری انجمن SMEهای آلمان و به منظور تأمین نیازهای آموزشی و پژوهشی شرکتهای کوچک و متوسط کشور آلمان شروع کرده است.
ارسلان دژکام افزود: مطابق با آمار ارائه شده در SBA 2018 (Small Business Act for Europe)، 63.2 درصد اشتغال کشور آلمان توسط بخش SME تأمین میشود.
دژکام با تاکید بر اهداف کلی دانشگاه مذکور ادامه داد: دانشگاه علوم حرفه ای و کاربردیFHM(اف. اچ. ام)، به عنوان یک دانشگاه خصوصی (بزرگترین دانشگاه در حوزه شرکت های کوچک و متوسط/میتل اشتند/مدیوم سایز در کشور آلمان) در شهر بیلیفلد آغاز به کار کرده است.
رئیس دانشگاه بین المللی چابهار گفت: امروزه با حدود بیش از 6000 دانشجو در مقاطع مختلف تحصیلی، 1000 دانش پذیر در دوره های حرفه ای و کاربردی و 700 دانشجوی بین المللی در 9 پردیس دانشگاهی با جغرافیای پراکنده در 9 شهر آلمان مشغول به فعالیت است. این دانشگاه دارنده رتبه سومین بهترین مدرسه کسب و کار آلمان در سال های 2018 و 2019 است.
دژکام با تاکید بر گستردگی مراکز فعالیت دانشگاه علوم و فنون FHM آلمان افزود: هم اکنون این دانشگاه در مراکزی همچون؛
1.بیلیفلد بعنوان پردیس مرکزی از سال 2000
2.کلن از سال 2006
3. پولهایم بعنوان پردیس مهندسی/دانشکده مهندسی از سال 2010
4.هانوفر از سال 2011
5.شهر بندری روستوک از سال 2012
6.شورین از سال 2013
7. بامبرگ از سال 2013
8. برلین بعنوان پردیس بین المللی از سال 2016
9. مونیخ بعنوان پردیس آن لاین از سال 2014
10. موسسات آموزشی پیشرفته تحصیلی در بیلیفلد، مونیخ، هانوفر، پوله، روستوک فعالیت و همکاری دارد.
وی گفت: برنامه های کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری (مشترک عملی صنعتی) در زمینه های کسب و کار، رسانه، مدیریت سلامت و بهداشت و نهایتا کار اجتماعی، توسط این دانشگاه در این نه پردیس دانشگاهی در این نه شهر با تنوع گستردگی جغرافیایی در کل کشور آلمان با همراهی 94 پروفسور هیات علمی (کادر استخدامی) و بیش از 260 استاد مدعو برگزار می شود.
رئیس دانشگاه بین المللی چابهار با اشاره به جایگاه دانشگاه دانشگاه علوم و فنونFHM آلمان در بازار کار یادآور شد: دانشگاه اف، اچ، ام بعنوان یک دانشگاه آموزشی، حرفه ای و کاربردی با استفاده از روشهای مدیریت آلمانی در حوزه های مختلف از جمله صنعت، بهترین گزینه برای ایجاد پل ارتباطی بین فارغ التحصیلان دانشگاهی و دانشگاهها و بخش بازار کسب و کار و صنعت به شمار می رود.
دژکام تاکید کرد: آمار موفقیت بیش از 97 درصد فارغ التحصیلان این دانشگاه در ایجاد کسب کارهای کوچک و متوسط بعنوان کارآفرین و یافتن شغل مناسب در فاصله ای سالهای 2012 تا 2019 شاهدی بر این موضوع به شمار می رود. 

آمنه شهیدی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار آرشیو