افزایش 9.5 برابری تامین آب شرب و خام در منطقه آزاد ارس

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ارس از آغاز عملیات تکمیل تصفیه خانه آب شرب ارس و تامین پایدار آب شرب و خام منطقه خبر داد.

به گزارش فرینا، محسن نریمان با اشاره به برگزاری جلسه مشترک با مدیران شرکت آب منطقه ای و آب و فاضلاب آذربایجان شرقی، گفت: تکمیل تصفیه خانه آب شرب جلفا جهت تولید آب شرب به میزان ۹۵۰ لیتر بر ثانیه برای تامین آب شرب پایدار شهرهای جلفا و هادیشهر و صنایع موجود در منطقه آزاد ارس در دستور کار قرار گرفت.
نریمان افزود: ظرفیت تامین آب شرب فعلا 100 لیتر بر ثانیه است که با تکمیل فازهای باقی مانده، تولید آب شرب پایدار منطقه آزاد ارس 9.5 برابر افزایش پیدا می کند.
وی گفت: صحبت های نهایی برای بهره برداری تصفیه خانه فاضلاب صنعتی ارس نیز صورت گرفته است و با بهره برداری از این تصفیه خانه، مشکل فاضلاب بخش های صنعتی منطقه آزاد ارس مرتفع می شود.
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ارس با اشاره به ضرورت تامین پایدار آب خام تمام بخش های صنعتی ارس، تصریح کرد: تامین آب شرب سایت صنایع سنگین ارس و تامین آب خام شهرک صنعتی خداآفرین نیز در این جلسه مشترک مورد تاکید قرار گرفت.
نریمان افزود: با بهره برداری از تصفیه خانه های موجود در ارس، امکان فعالیت و سرمایه گذاری در حوزه های بهداشتی و دارویی تسهیل می شود.
وی در پایان گفت: آب شرب کاربری های بالادست میدان عباس میرزا، شجاع و شاهمار نیز به صورت موقت توسط فاز نخست تصفیه خانه آب شرب ارس تامین می شود.
گفتنی است؛ جلسه مشترک بررسی مسائل مربوط به حوزه تأمین آب شرب و خام پایدار و فاضلاب منطقه آزاد ارس با حضور مدیران عامل سازمان منطقه آزاد ارس، شرکت آب منطقه ای و آب و فاضلاب آذربایجان شرقی برگزار شد.

گزارش تصویری را اینجا ببینید.

خبرنگار منطقه آزاد ارس امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار آرشیو