برگزاری اولین کمیته صلاحیت و رتبه بندی شرکت های خدماتی منطقه آزاد ارس

رئیس اداره کار و خدمات اشتغال سازمان منطقه آزاد ارس از تشکیل اولین کمیته صلاحیت و رتبه بندی شرکت های خدماتی ارس خبر داد.

به گزارش فرینا، هدایت بایرام زاده با اعلام این خبر گفت: در این کمیته که با حضور نماینده شرکت های خدماتی برگزار شد درخواست صلاحیت شرکت های خدماتی و نیز شرایط صدور صلاحیت و رتبه بندی تشریح و بررسی شد.
بایرام زاده در خصوص شرایط صدور صلاحیت و رتبه بندی افزود: شرکت های خدماتی مشمول این دستورالعمل موظف به ارائه مفاصا حساب مالیاتی، مفاصا حساب بیمه از سازمان تامین اجتماعی به اداره کار می باشند و همچنین پیمانکاران عمرانی و فنی باید گواهی نامه ایمنی و سلامت را نیز کسب نمایند.
وی در ادامه گفت: شرکت ها می بایست از فرم قرارداد کار منطبق با طرح طبقه بندی مشاغل درباره کارگران خود استفاده نمایند و حداکثر تا یک ماه از تاریخ عقد قرارداد یک نسخه از آن را به اداره کار منطقه آزاد ارس ارسال نمایند.
رییس اداره کار و خدمات اشتغال منطقه آزاد ارس افزود: صلاحیت صادر شده از سوی این   کمیته برای شرکت یک ساله است که ضروری است پیمانکاران سه ماه قبل از انقضای صلاحیت به اداره کار مراجعه و با تکمیل فرم و مدارک، جهت تمدید اقدام نمایند‌
بایرام زاده در خصوص شرایط رد صلاحیت شرکت های خدماتی گفت: در صورت اعلام نارضایتی دستگاه اجرایی یا شرکت دولتی، عدم شرکت در دوره های آموزشی، رعایت نکردن حداقل های قوانین کار و تامین اجتماعی در قراردادها و نظام های پرداختی، جعل اسناد مربوط به تایید صلاحیت و اخذ هرگونه چک، سفته یا استعفا نامه بدون تاریخ از کارگر در زمان قرارداد، صلاحیت شرکت ها از یک تا سه سال لغو می گردد و اگر برای ۲ دوره رد شود، صلاحیت شرکت برای همیشه لغو می گردد.
گفتنی است؛ اعضای کمیته تعیین صلاحیت و رتبه بندی شرکت های خدماتی محدوده ارس شامل رییس اداره کار و خدمات اشتغال منطقه آزاد ارس به عنوان رییس کمیته، کارشناس مسئول بازرسی کار، نماینده حراست سازمان و نماینده شرکت های مورد نظر می باشد.

خبرنگار منطقه آزاد ارس امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار آرشیو