اعضای کمیسیون ملی یونسکو از ارس بازدید می کنند

مدیر امور گردشگری و میراث فرهنگی سازمان منطقه آزاد ارس در حاشیه جلسه ارائه گزارش فعالیت های ژئوپارک ارس گفت: تا 10 تیرماه امسال اعضای کمیسیون ملی یونسکو از ارس بازدید می کنند.

به گزارش فرینا، مهدی عباسی با اعلام این خبر افزود: اعضای کمیسیون ملی یونسکو اعضای ایرانی این سازمان بین المللی بوده و آخرین ارزیابی ها برای ارسال پرونده ارس و ثبت جهانی در یونسکو را انجام می دهند.

عباسی گفت: ژئوپارک ارس شامل بیش از بیست ژئوسایت از جمله کوه های اللی‌باشى، کیامکى، گئچى قالاسى و آبشارهای ماهاران و آسیاب خرابه است که هر کدام نمونه‌هاى زمین‌شناسى کم‌نظیرى دارند.

نماینده سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اضافه کرد: یکی از مهمترین و بارزترین جاذبه‌های علمی منطقه آزاد ارس، مرز دوره‌های زمین‌شناسی «پرمین» و «تریاس» است که تنها در چند نقطه‌ معدود در جهان قابل مشاهده است و از بین آنها، محدوده جلفای منطقه آزاد ارس بهترین نقطه به شمار می‌رود.

ژئوپارک، منطقه‌ای است که در آن، میراث زمین شناختی آن ناحیه، با مدیریتی دقیق و دائمی حفظ و نگهداری می‌شود. تاکنون بیش از هشتاد ژئوپارک در دنیا به ثبت فهرست ژئوپارک‌های جهانی یونسکو رسیده‌ و کشور چین نخستین کشور آسیایی است که بیشترین تعداد ژئوپارک جهانی و ملی را داراست.

جزیره قشم هم نخستین ژئوپارک ایران و خاورمیانه است و ژئوپارک ارس طی سال های گذشته با بررسی های گروه های مختلف از سوی سازمان جهانی یونسکو و تامین نیازها از سوی سازمان منطقه آزاد ارس در آخرین مراحل ثبت در فهرست آثار جهانی قرار دارد.

خبرنگار منطقه آزاد ارس امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار آرشیو