در دومین نشست مشترک اعضای هیات موسس بورس بین الملل در تهران تصویب شد:

کیش؛ مرکز بورس بین الملل مناطق آزاد کشور

معاون اقتصادی و سرمایه گذاری سازمان منطقه آزاد کیش از راه اندازی دفترمرکزی نخستین بورس بین الملل مناطق آزاد کشور در جزیره کیش خبر داد.

به گزارش فرینا، ناصر آخوندی در «دومين نشست مشترك اعضاي هيات موسسين بورس بين المللي در مناطق آزاد كشور» که با حضور مرتضي بانك مشاور رييس جمهور و دبیرشورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی در تهران برگزار شد با تاکید بر اینکه راه اندازی بورس بین الملل مناطق آزاد در جزیره کیش با رشد سرمایه گذاری و انجام معاملات بین المللی در این مناطق موجب رونق اقتصادی کشور می شود، گفت: این اتفاق بسیار مهمی است که ضمن جذب منابع ارزی و عرضه سهام و انواع اوراق قرضه در بورس بین الملل، زمینه حضور گسترده سرمایه گذاران بین المللی را در مناطق آزاد کشور فراهم می کند.
آخوندی افزود: با تمهیداتی که اندیشیده شده خرید و فروش ها در این بورس با ارز های خارجی خواهد بود و بانک عامل تسویه نیز یک بانک خارجی است که یک ناظر بین المللی هم بر روند معاملات نظارت دارد، به همین دلیل فعالان اقتصادی و سرمایه گذاران خارجی به راحتی می توانند در منطقه آزاد کیش حضور یافته و در معاملات بورس بین الملل مشارکت کنند.
وی گفت: این پنجمین بازار بورس کشور است که پس از بورس اوراق بهادار، نفت، کالاو انرژی فعالیت خود را در مناطق آزاد کشورمان آغاز می کند.
همچنین معاون اقتصادی و سرمایه گذاری سازمان منطقه آزاد کیش در خصوص موارد مطرح شده در این نشست به انتخاب و معرفی اعضای کارگروه های تدوین مقررات و قوانین، جذب سرمایه گذاری خارجی و کارگروه ناشران اشاره کرد و اظهار داشت: در این جلسه هزینه های تدوین مقررات و تشکیل و تاسیس بورس بین المللی اعلام و سهم هر یک از سهامداران تعیین شد که به حساب شرکت بورس بین الملل واریز خواهد شد.
آخوندی افزود: یک نماینده از دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد و 2 عضو از هیات موسسان به عنوان صاحبان حساب و دارندگان امضاء انتخاب و معرفی شدند.
وی با بیان اینکه سومین نشست هیات موسسان بورس بین الملل در جزیره کیش برگزار خواهد شد گفت: نخستین جلسه اعضای بورس بین الملل مناطق آزاد نیز به زودی جزیره کیش برگزار می شود تا شرکت ها و اعضای هیات موسسان با حضور در جزیره کیش و بازنگری شرایط خود و ایجاد زیر ساخت های لازم برای انجام معاملات همزمان با آغاز فعالیت مرکز بورس بین الملل در جزیره کیش آمادگی لازم را کسب می کنند.
به گفته معاون اقتصادی و سرمایه گذاری سازمان منطقه آزاد کیش دفتر دبیر خانه بورس بین الملل در تهران واقع شده و محل دفتر مرکزی نیز به زودی در جزیره کیش اعلام می شود.
گفتنی است؛ در دومین نشست مشترک اعضای هیات موسس بورس بین الملل که در شورایعالی مناطق آزاد تجاری، صنعتی و ویژه اقتصادی کشور برگزار شد، منطقه آزاد کیش به عنوان مرکز بورس بین الملل مناطق آزاد کشور معرفی شد.
در این نشست مرتضی بانک مشاور رییس جمهور و دبیر شورایعالی مناطق آزاد کشور، غلامحسین مظفری مدیر عامل سازمان منطقه آزاد کیش، نمایندگان شرکت های بازار سرمایه، شرکت های صادرات محور، کارگزاران، شرکت های تامین سرمایه، بانک ها و برخی هلدینگ های بزرگ سرمایه گذاری حضور داشتند. 

آمنه شهیدی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار آرشیو