تشریح اهداف راهبردی توسعه و تجهیز بندر شهید بهشتی چابهار

مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان با موثر خواندن فاز اول توسعه و تجهیز بندر چابهار از حیث جذب سرمایه گذاری، خطوط کشتیرانی و صاحبان کالا، گفت: در حال حاضر 53 درصد کالاهای ورودی به بندر چابهار از بنادر مبدا بارگیری می شود که نشان دهنده تاثیرات مثبت ناشی از ایجاد زیرساخت ها و روبناهای بندری است .

به گزارش فرینا به نقل از پرتال حمل و نقل، بهروز آقایی از جذب هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری بخش خصوصی در بندر شهید بهشتی چابهار، در مدت زمان یک ساله پس از افتتاح فاز اول توسعه بندر چابهار خبر داد و با اشاره به 6 هدف اصلی توسعه بندر چابهار، افزود: افزایش سهم اقتصاد دریایی از طریق تزانزیت و ترانشیپ؛ رعایت اصل پدافند غیر عامل با رویکرد پشتیبانی از بنادر جنوبی کشور ؛ کاهش هزینه کالاهای وارداتی به کشور؛ امکان پذیرش کشتی های نسل جدید و تقویت و پیوند کشورها از طریق بندر چابهار، 6 هدف راهبردی توسعه تنها بندر اقیانوسی کشور است .
آقایی موقعیت بندر چابهار در خارج از محدودیت های خلیج فارس را یک مزیت برشمرد و افزود: امروزه برای کشورهای آسیای مرکزی (CIS) دسترسی به دریا علی الخصوص از طریق چابهار بسیار حایز اهمیت است ؛ چرا که مسیر کوتاه تری را هم از لحاظ دریایی و از نظر زمینی برای این کشور ها فراهم می کند .
وی در خصوص جذابیت ها و مزیت های فعلی بندر چابهار، توضیح داد: پس از توسعه فاز اول بندر شهید بهشتی، بحث محوری در این بندر اعطای تخفیفات و تشویقات به صاحبان کالا و سرمایه گذاران بدری و همچنین خطوط کشتیرانی بوده است . هم اکنون بیشترین تخفیفات و مشوق ها در حوزه های انبارداری، توقف در اسکله ها ، حقوق و عوارض بندری ، THC و سایر موضوعات ارائه می شود .
وی با بیان تخفیفات 60 تا 90 درصدی به صاحبان کالا و خطوط کشتیرانی در بندر چابهار ، از « حذف افزایش 10 درصدی سالیانه اجاره ثابت » و « برداشتن تعهد بار و عدم تحمیل هزینه به سرمایه گذاران» خبر داد .
مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان با اشاره به ارائه 65 طرح سرمایه گذاری توسط بخش خصوصی، اظهار داشت: سال گذشته از این تعداد، 17 مورد به مرحله امضای قرارداد منجر شد .
آقایی پیش بینی کرد: در سال جاری بیش از 600 میلیارد تومان جذب سرمایه گذاری در بندر چابهار به امضا برسد .

آمنه شهیدی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار آرشیو