موج ها و فواره طبیعی آب در ساحل چابهار، زیبا و گردشگر پسند

تماشای ساحل شنی و صخره ای و موج فشان ها یا فواره طبیعی آب در ساحل صخره ای چابهار همراه با امواج زیبا و پرواز چندین متری آب در هوا برای هر گردشگری در این فصل (مونسون) جذاب و دیدنی است.

به گزارش فرینابه نقل از ایرنا چابهار تنها بندر اقیانوسی ایران و متصل به آب های آزاد دنیا از نظر جاذبه های تفریحی، گردشگری و تاریخی از اهمیت فراوانی برخوردار است و بیش از ۷۰۰ منطقه تفریحی و دیدنی دارد.

فواره طبیعی آب در محدوده دریا بزرگ و نوار ساحلی چابهار به گواتر بسیار زیبا و دیدنی هستند و رقص امواج در ساحل هر رهگذری را مجذوب می کند تا ساعاتی را به گشت و گذار در سواحل زیبا و دیدنی آن بپردازد.

وجود سواحل صخره ای در چابهار سبب شده تا امواج پس از برخورد با آنها گاه تا بیش از چهار تا ۱۰ متر اوج بگیرند.

جلوه های طلوع و غروب خورشید از دیگر مناظر زیبا و دیدنی در ساحل بندر چابهار است.

چابهار همیشه بهار با چشم اندازهای طبیعی و زیبا، ساحل دل انگیز، تالابها، کوههای مریخی، باغات موز و انبه، بازارهای سنتی و مدرن و متنوع منطقه آزاد و صدها مکان گردشگری و مردمی مهربان و خونگرم از جذاب ترین شهرهای ایران زمین برای سفرهای گردشگری است.

دریا بزرگ از جمله مکان های مهم دیدنی است که به دلیل متصل به آب های اقیانوسی تابلویی بسیار زیبا از اقیانوس و خلقت زیبای خداوندی را ترسیم و این منطقه را به یکی از دیدنی ترین ساحل های ایران و جهان تبدیل کرده است.

دریا بزرگ به دلیل قرار گرفتن در حاشیه دریای عمان و دهانه اقیانوس هند، به بخش هایی از ساحل صخره ای چابهار گفته می شود که موج های خروشانی موسوم به «موج فشان» یا فواره آب در ساحل صخره ای ایجاد کرده است.

در همین قسمت دیواره های سنگی وجود دارد که بر اثر برخورد مداوم آب، پوششی از خزه روی آن را فراگرفته و به فرش خزه معروف است.


چابهار با ۲ ساحل متفاوت یکی آرام و دیگری خروشان

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری چابهار به خبرنگار ایرنا اظهار داشت: ۲ ساحل متفاوت در شهر چابهار وجود دارد که به دریا بزرگ و دریا کوچک مشهور هستند.

عبدالحمید بلوچزاده افزود: بیشتر خانواده ها برای آب بازی بچه ها به این ۲ ساحل می روند و ساعت ها در کنار دریا بزرگ به تماشای موج های خروشان، آب فشان ها یا فواره آب می نشینند.

وی بیان کرد: چابهار علاوه بر جاذبه طبیعی زیبای موج فشان، سواحل صخره ای، ماسه ای و فرش خزه ها، صدها اثر تاریخی، باستانی، گردشگری و دیدنی دارد که برای هر مسافری جذاب هستند.

وی از هم میهنان سراسر کشور خواست در این ایام برای تماشای موج فشان، فواره آب و موج های خروشان سفری به چابهار داشته باشند.

چابهار در فاصله ۶۴۵ کیلومتری جنوب زاهدان مرکز استان سیستان و بلوچستان و ساحل دریای مکران (عمان) واقع شده است.

خبرنگار منطقه آزاد چابهار امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار آرشیو