در دیدار مشاور رییس جمهور و رییس مناطق آزاد غنا با مظفری مطرح شد:

مبادلات تجاری در زمینه کاکائو و طلا و آموزش عالی، محور همکاری های مشترک جزیره کیش و غنا

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش، از پذیرش دانشجویان غنا در این جزیره و مبادلات تجاری گسترده با این کشور در زمینه تولید زیورآلات طلا و صادرات به کشورهای منطقه خبر داد.

به گزارش فرینا، غلامحسین مظفری که یکشنبه دوم تیر بامایکل اوکی بافا مشاور رییس جمهور و رییس مناطق آزاد غنا در جزیره کیش دیدار و گفتگو کرد در جمع اصحاب رسانه با تاکید بر توسعه همکاری و مبادلات تجاری بین غناو جزیره کیش گفت: باتوجه به اینکه غنا یکی از غنی ترین کشورها از نظر برخورداری از معادن طلاست وبا در نظر گرفتن مزیت های اقتصادی منطقه آزاد کیش، ایجاد بانک طلادر این جزیره برای تولید محصولات و زیورآلات مختلف و سپس صادرات آن به بازار بزرگ کشورهای حاشیه خلیج فارس از جمله محور های مهم همکاری جزیره کیش با غنا خواهدبود که به طور قطع در رونق اقتصادی جزیره کیش و کشور بسیار موثر است.
مظفری، وجود پردیس بین الملل پنج دانشگاه برترکشور درجزیره کیش را فرصت ارزشمندی برای توسعه فعالیت های آموزش عالی دراین جزیره برشمردو با اعلام آمادگی برای پذیرش دانشجویان کشور غنادرجزیره کیش گفت: درحال حاضر تمامی دانشجویان پردیس بین المللی کیش دانشگاه علوم پزشکی تهران دانشجویان خارجی هستند که این امر بیانگرفضای خوب و امکانات مناسب تحصیل دانشجویان خارجی درجزیره کیش است.
وی با اشاره به بازارگسترده تولید و صادرات کاکائو در غنا افزود: در این نشست پیشنهادات خوبی برای همکاری های تجاری باجزیره کیش در زمینه کاکائو مطرح شد که ازآن جمله میتوان به تاسیس کارخانه ایرانی تولید شکلات درغنا وبسته بندی محصولات این کارخانه درجزیره کیش برای صادرات مجدد به کشورهای خارجی اشاره کرد.
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش بااشاره به امضای تفاهم نامه همکاری بین شورایعالی مناطق آزاد ایران و غنا در تهران به عنوان یکی از دستاوردهای مهم این سفر تاکید کرد: بابهره گیری از تمام ظرفیت های موجود برای فراهم کردن شرایط اجرای بهتر این تفاهم نامه همکاری تلاش خواهیم کرد.
همچنین مشاور رییس جمهور و رییس مناطق آزاد غنا، جزیره کیش را یکی از زیباترین جزایرجهان برشمرد و با ابراز خرسندی از سفر به این جزیره زیبای مرجانی گفت: تبادل اطلاعات، آموزش روش های کارآمد رشد و توسعه موفق کیش و بهره مندی از تجارب ارزشمند مسئولان سازمان منطقه آزاد کیش برای الگوبرداری در مناطق آزاد غنا یکی ازمهم ترین اهداف سفر من به کیش بود.
مایکل اوکی بافا با تاکید بر اینکه جزیره کیش در زمینه فعالیت های تجاری و اقتصادی رشد و توسعه قابل ملاحظه ای داشته است گفت: وجود طرح های بزرگ و سرمایه گذاری های کلان فعالان اقتصادی در کیش نشانگر فعالیت گسترده بخش خصوصی در کیش است که این نکته مثبتی در برنامه ریزی برای عملکرد موفق مناطق آزاد است.
وی مبادلات تجاری، ترانزیت کالا بااستفاده ازامکانات خوب بندری کیش ، گردشگری در بخش های مختلف تفریحی، فرهنگی و تاریخی ، سلامت و اکوتوریسم را از جمله محورهای همکاری غناو کیش برشمرد.
دبیر شورایعالی مناطق آزادغنا با اشاره به کشت گسترده دانه های کاکائو در غنا، وجود نیروی کار ارزان و فعالیت شرکت های بزرگ تولیدکننده شکلات جهان در این کشور گفت: جزیره کیش می تواند در زمینه تاسیس کارخانه تولید شکلات در این کشور و تکمیل بخشی از این تولیدات در جزیره کیش با استفاده از صنایع بسته بندی مجهز ایران و صادرات محصولات تولیدی به کشورهای خارجی باغنا همکاری داشته باشد.
مایکل اوکی بافا باتاکید براینکه مناطق آزاد غنا از بهترین مناطق آزاد در بین کشورهای آفریقایی هستند که همواره برای رشدو توسعه روزافزون تلاش می کنند، سفر به کیش را گام مهمی در جهت ارتقاء سطح کیفی برنامه های توسعه ای غنا برشمرد و از مسئولان سازمان منطقه آزاد کیش دعوت کرد تا برای تقویت زمینه های همکاری مشترک به غنا سفر کنند.
گفتنی است؛ دبیر شورایعالی مناطق آزاد غنا درسفر دو روزه خود به جزیره کیش از برخی طرح های عمرانی بخش خصوصی ازجمله چند برج مسکونی، امکانات گردشگری، تفریحی و دریایی، فرودگاه بین المللی، سایت بازیافت و تاسیسات بندری کیش بازدید کرد.

آمنه شهیدی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار آرشیو