ظرفیت منطقه آزاد انزلی برای تبدیل شدن به مرکز پژوهش و گسترش برندهای مطرح ایرانی و خارجی

مدیرعامل شرکت گیل آزما که در مرکز شکوفایی شرکت های نوآور، کارآفرین و دانش بنیان این منطقه مشغول به فعالیت می باشد، با اشاره به حمایت های سازمان و ظرفیت های موجود شرکت های فعال در مرکز مزبور تصریح کرد که منطقه آزاد انزلی می تواند به مرکز پژوهش و گسترش R&D برندهای مطرح ایرانی و خارجی تبدیل شود.

به گزارش فرینا، کاوه رشوند، با بیان اینکه شرکت سهامی خاص گیل‌آزما از سال 94 در منطقه آزاد انزلی، در حوزه طراحی و ساخت دستگاه‌های آزمایشگاهی، صنعتی و پزشکی مشغول به فعالیت می باشد، اظهار داشت: این مجموعه تحقیقاتی ظرف چهار سال فعالیت خود موفق به طراحی و ساخت 27 مدل از محصولات مختلف براساس سفارش های ارائه شده داخلی و خارجی شده است.

رشوند آغاز طراحی و ساخت نسل دوم دستگاه چاپگر سه بعدی در این شرکت را سال 96 اعلام کرد و گفت: در سال 97 نیز دو دستگاه سفارشی ساخته شد و هم اکنون اسکنر-پرینتر سه‌بعدی در حال ساخت می‌باشد. نکته حائز اهمیت اینکه طراحی و ساخت پرینترهای سه بعدی در قالب دو پروژه تحقیقاتی رساله دکترا در دانشگاه تربیت مدرس به اجرا درآمده است.

وی اضافه کرد: در شاخه مهندسی پزشکی و سلامت که دومین حوزه فعالیت این شرکت است تا کنون 20 عدد دستگاه اسکنر سه ‌بعدی بدن انسان و نرم افزار تحلیلگر آن طراحی و تولید شده، و هماهنگی‌های اولیه برای صادرات این محصول نیز در جریان است.

این فعال حوزه دانش بنیان با بیان اینکه در حوزه مدارهای الکترونیکی، بخش‌های الکترونیکی دستگاه درون‌چاهی (دانهول) و لرزه‌نگار آن طراحی شده، افزود: بخش‌های الکترونیکی و رابط کاربری دستگاه کنترل از راه دور موتورهای سروو و چاپگرهای سه بعدی نیز به طور کامل در شرکت گیلآزما طراحی و ساخته شده است.

مدیرعامل شرکت گیل آزما منطقه آزاد انزلی طراحی و ساخت جاروهای صنعتی را آخرین حوزه فعالیت شرکت متبوع خود عنوان نمود و گفت: هم اکنون از میان سه نمونه مختلف از جاروهای مزبور، یک نمونه دستی با دهنه جارویی 60 سانتی‌متر را به بازار عرضه نموده ایم.

رشوند تعدادی از موسسات علمی و آموزشی که با شرکت گیل آزما منطقه آزاد انزلی با آنها همکاری می کند را مشتمل بر انجام پروژه های تحقیقاتی با دانشگاه تربیت مدرس، آزمایشگاه مکانیک سیالات دانشگاه احرار رشت، پژوهشگاه ابن سینا دانشگاه شهید بهشتی اعلام کرد.

وی با اشاره به اقدامات حمایتی متنوعی که سازمان منطقه آزاد انزلی در راستای توسعه فعالیت های شرکت های نوآور، فناور و دانش بنیان ظرف سالهای اخیر ارائه نموده و این منطقه را به قطب حمایتی و فعالیت شرکت های فعال در این حوزه تبدیل کرده، افزود: با عنایت به استقبال شرکت های فعال در این حوزه از منطقه آزاد انزلی، می توان در قالب دو طرح زمینه حضور این شرکت ها در بازارهای بین المللی را پدید آورد.

مدیرعامل شرکت گیل آزما منطقه آزاد انزلی با بیان اینکه ایجاد زیرساخت های جذاب تر و فضاهای گسترده تر می تواند زمینه گسترش فعالیت ها را ایجاد نماید، اظهار داشت: از سوی دیگر انتقال بخش پژوهش و گسترش برندهای مطرح ایرانی و خارجی به منطقه آزاد انزلی، با عنایت به توانمندیهای موجود و ارتباطاتی که با کشورهای حوزه دریای خزر وجود دارد، این منطقه به مرکز R&D کشور تبدیل می شود.

خبرنگار منطقه آزاد انزلی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار آرشیو