وزیر اقتصاد خبر داد؛ 

تحقق 97 درصد از برنامه نظام جامع مالیاتی

وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: برنامه نظام جامع مالیاتی شامل ۳۲ طرح مهم است که ۹۷ درصد آن تاکنون تحقق یافته است.

به گزارش فرینا به نقل از شبکه اخبار اقتصادی و دارایی ایران (شادا)، فرهاد دژپسند در نشست مشترک اعضای دولت با کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با اعلام این خبر افزود: از نظر ما تنها سه درصد استقرار این نظام باقی مانده است که شامل ارتباط اطلاعاتی دستگاه هاست.
 
دژپسند گفت: در مدل‌های مالیاتی، انبارسازی اطلاعات موجودیت ندارد و آنچه که مهم است حق دسترسی دستگاه‌ها به اطلاعات یکدیگر است و برای پویایی نظام جامع مالیاتی کشور، نیاز به سامانه‌ای هوشمند داریم که اطلاعات ورودی آن در مراحل مختلف سنجیده شود.
 
وی افزود: رویکرد اصلی وزارت امور اقتصادی و دارایی توجه به اقتصاد هوشمند است که هسته اصلی آن را مالیاتی هوشمند شکل می‌دهد و در این خصوص کار‌های زیادی انجام شده که باید به مردم اطلاع رسانی شود.
 
وزیر امور اقتصادی و دارایی تصریح کرد: در زمینه ارتباط بین دستگاه‌های دولتی مسائل و مشکلاتی وجود دارد که باید درون دولت حل و فصل شود و نباید موجب زحمت نمایندگان مجلس شویم و جلسه امروز نیز به درخواست کمیسیون اقتصادی مجلس برگزار شد.
 
دژپسند افزود: جلسه امروز به دنبال انعکاس برخی از مشکلات بین دستگاهی برگزار شد و البته ما می‌توانیم این مشکلات را از طریق شورای عالی فناوری اطلاعات حل کنیم.
 
وی همچنین در زمینه هوشمند سازی نظام مالیاتی کشور گفت: در حوزه‌های مختلف تغییر ریل داشته ایم و در بسیاری از موارد ممکن است همکاری دستگاه‌ها و نظام مالیاتی کشور به گونه‌ای دیگر مورد نیاز باشد و خوشبختانه همکاری مناسبی بین اکثر دستگاه ها، مردم و سامانه مالیاتی کشور وجود داشته است.
 
گفتنی است، نشست بررسی مشکلات سامانه جامع مالیاتی با حضور وزرای  اقتصادی، ارتباطات و فناوری اطلاعات، رئیس سازمان امور مالیاتی، شهردار تهران، شهرداران کلان شهر‌ها و اعضای کمیسیون اقتصادی مجلس برگزار شد.
 
در این نشست مشکلات جمع آوری اطلاعات از دستگاه‌های مختلف و اتصال آن به سامانه جامع مالیاتی کشور بررسی و مقرر شد نتایج آن دوشنبه هفته آینده در کمیسیون اقتصادی مجلس بررسی شود.

آمنه شهیدی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار آرشیو