تفویض اختیار اداره کل استاندارد به سازمان منطقه آزاد ارس

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ارس از تفویض اختیار اداره کل استاندارد آذربایجان شرقی به سازمان منطقه آزاد ارس خبر داد.

به گزارش فرینا، محسن نریمان با اعلام این خبر گفت: تفویض اختیار اداره کل استاندارد آذربایجان شرقی به سازمان منطقه آزاد ارس بر اساس مذاکرات صورت گرفته و به منظور کاهش بروکراسی اداری و تسریع فرآیند امور سرمایه گذاران صورت می گیرد.
نریمان در زمینه اهداف این کار، تاکید کرد: کاهش رفت و آمدهای غیرضروری، تسریع در روند سرمایه گذاری در منطقه آزاد ارس و از بین بردن بروکراسی اداری از جمله مزایای این تفویض اختیار خواهد بود.
او گفت: این تفویض اختیار در راستای ماده 65 احکام دائمی توسعه کشور بوده و امورات جاری با تفویض اختیار در داخل محدوده منطقه آزاد ارس به طور کامل به این سازمان واگذار می شود.
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ارس در پایان افزود: بر اساس این تفویض اختیار، سازمان منطقه آزاد ارس در حوزه هایی چون سنجش آلاینده ها نیز دارای فعالیت حاکمیتی و اداری خواهد بود.
گفتنی است؛ بر اساس ماده 65 احکام دائمی توسعه کشور، به ‌منظور ساماندهی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی و ایفاي نقش مؤثر آنها در تحقق اهداف سند چشم‌انداز بيست‌ساله نظام، اعمال مديريت يکپارچه و ايجاد رشد اقتصادي مناسب در اين مناطق، هم‌پيوندي و تعامل اثرگذار اقتصاد ملي با اقتصاد جهاني و ارائه الگوي توسعه ملي در بخشهاي مختلف، کليه وظايف، اختيارات و مسئوليت‌هاي دستگاه هاي اجرائي دولتي مستقر در اين مناطق به‌استثناي نهادهاي دفاعي و امنيتي به‌عهده سازمان های مناطق آزاد کشور گذاشته می شود.

خبرنگار منطقه آزاد ارس امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار آرشیو