مأموریت پردیس های دانشگاه تهران تغییر کرده است

رئیس پردیس بین‌المللی دانشگاه ارس گفت: حذف‌پردیس‌های دانشگاه تهران در دستور کار نیست؛ بلکه ماموریت‌های پردیس‌ها تغییر کرده‌ است.

به گزارش فرینا به نقل از خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، زهرا امام جمعه در نشست خبری پذیرش دانشجویان خارجی افزود: پردیس بین‌المللی ارس جزئی از دانشگاه تهران است. این دانشگاه دارای ۹ پردیس است که برخی از آنها بر اساس رشته، برخی بر اساس شهر و غیره طبقه‌بندی شده است. دانشجوگیری پردیس بین‌المللی ارس از سال ۸۸ آغاز شد؛ اما پیشینه آن به سال‌ ۸۶ باز می‌گردد.
امام جمعه گفت: در سال ۹۴ دانشگاه تهران با تجدید نظری که در امور کیفی مد نظر قرار داد، در‌ روش‌های کاری‌ پردیس‌ها تجدید نظر کرد و برای هر کدام از پردیس‌های خود ماموریتی در نظر گرفت. بر اساس ماموریت محوری این پردیس‌ها، پردیس البرز ماموریت پیدا‌ کرد در رشته‌های بین رشته ای پردیس ارس و کیش نیز به سمت جذب دانشجوی بین‌المللی پیش رفت.
وی افزود: جذب دانشجوی بین المللی در کنار دانشجوی ایرانی در پردیس ارس آغاز شد و توانسته‌ایم تا ۱۰۰ دانشجو بین‌المللی جذب کنیم.
رئیس پردیس بین‌المللی دانشگاه ارس گفت: پردیس بین‌المللی ارس در رشته‌های علوم انسانی، روانشناسی و حقوق فعالیت می‌کند، ما در این رشته‌ها دانشجویان ارشد و دکتری جذب می‌کنیم که تعداد دانشجویان ایرانی این پردیس ۹۰ نفر و تعداد دانشجویان خارجی ۱۲۰ نفر هستند.
امام جمعه بیان کرد: پردیس بین‌المللی ارس در نظر دارد ترکیب دانشجویان متفاوت باشد. در حال حاضر بیشتر داشجویان ما از عراق و سوریه هستند، همچنین در نظر داریم از سایر کشورها دانشجو جذب‌کنیم.
وی افزود: پردیس بین‌المللی ارس دارای یک موسسه پژوهشی است که امور تحقیقاتی منطقه آزاد ارس را برعهده دارد. این موسسه دوره‌های آموزش کوتاه مدت برای مدیران برگزار می‌کند و امور پژوهشی را پیش می‌برد.
رئیس پردیس بین‌المللی ارس دانشگاه تهران گفت: منطقه آزاد ارس یکی از بزرگترین مناطق آزاد به‌شمار می‌رود پس اداره کردن آن سخت‌تر است اما این منطقه با چندین کشور دارای مرز مشترک است که از جمله آن می‌توان به نخجوان، ترکیه، ارمنستان و غیره اشاره کرد.
امام جمعه تصریح کرد: این دانشگاه خصوصی نیست و جزئی از دانشگاه تهران محسوب می‌شود تمامی همکارانی که در این دانشگاه تحصیل می‌کنند، از جمله افراد شاغل در دانشگاه تهران محسوب می‌شوند و به جز حق ماموریت مبلغی اضافی دریافت نمی‌کنند.
وی افزود: شهریه دانشجویان به ۲‌صورت جذب می‌شود شهریه شبانه توسط دانشجویان شبانه کنکور دریافت می‌شود. پردیس‌های خودگردان نیز مبالغ جزئی دریافت می‌کنند که از شهریه شبانه بیشتر است، از دانشجویان خارجی هزینه‌ها به صورت دلار دریافت می‌شود که منجر به ارزآوری در کشور خواهد شد.
رئیس پردیس بین‌المللی دانشگاه ارس با اشاره به روند ثبت‌نام دانشجویان این پردیس گفت: داوطلبان غیر ایرانی مدارک ما را به پردیس ارسال می‌کنند، این مدارک مورد بررسی قرار می‌گیرد. دانشگاه تهران درباره حداقل معدل و دانشگاه تحصیل حداقلی را تعیین کرده است. مرحله بعدی بررسی ریز نمرات و مصاحبه است که از طریق اسکایپ صورت می‌گیرد. پس از آن نظر بررسی کننده نمرات به پردیس اعلام می‌شود و به دانشجویان پذیرش داده می‌شود. داوطبان غیر ایرانی ۶ ماه در آموزشگاه دهخدا زبان فارسی را می‌آموزند و وارد کلاس‌های ما می‌شوند.
اگر داوطلب تمایل داشته باشد در کلاس‌های زبان انگلیسی شرکت کند از او مدرک آزمون‌های زبان دریافت خواهد شد.
امام جمعه افزود: داوطلبان خارجی بسیار متنوع تر هستند؛ اما بیشتر داوطلبان ایرانی بر رشته‌هایی مانند حقوق و مدیریت متمرکز شده‌اند. از لحاظ کیفیت آموزشی تفاوتی‌وجود ندارد، قوانین ما بر اساس قوانین دانشگاه تهران است ‌ بر اساس آن پیش می‌رویم.
وی تصریح کرد: هر سالی که دانشگاه تهران می‌خواهد ظرفیت بگیرد بر اساس ظرفیت‌های خالی استادان برنامه‌ریزی‌های لازم را در نظر می‌گیرد، بر اساس قانون هیچ استادی در‌دانشگاه نمی‌تواند دانشجوی شهریه پرداز را بیش از دانشجوی دولتی داشته باشد.
رئیس پردیس بین‌المللی دانشگاه ارس اظهار کرد: حدودا به طور میانگین در هر سال ۴۰ دانشجوی دکتری جذب می‌کنیم. ظرفیت جذب دانشجوی ارشد در این دانشگاه زیاد است اما تعداد داوطلبان این مقطع زیاد نیست.
امام جمعه با اشاره به مواردی که در زمینه حذف پردیس‌های دانشگاه تهران مطرح شده است، گفت: چندی پیش رئیس دانشگاه تهران اعلام کرد قرار است پردیس‌های دانشگاه حذف شود، در همین راستا هیئت‌هایی را برای هر پردیس مشخص کردند تا ارزیابی‌های لازم بر نحوه فعالیت‌های لازم صورت گیرد. برای پردیس ارس در نظر گرفته شد به جای تعطیلی، پردیس به سمت بین‌المللی شدن واقعی حرکت کند و از پذیرش بیش از اندازه دانشجو جلوگیری شود. حذف‌پردیس‌های دانشگاه تهران در دستور کار نیست؛ بلکه ماموریت‌های پردیس‌ها تغییر کرده‌اند.

آمنه شهیدی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار آرشیو