سرمایه گذاری ۱۲۳۷ میلیارد ریالی برای پرورش میگو در قشم

در چهارماه نخست سال ۱۳۹۸، تعداد ۶ واحد تولیدی پرورش میگو در مجموع با یک هزار و ۲۳۷ میلیارد ریال سرمایه گذاری موفق به اخذ مجوز سرمایه گذاری شده‌اند که در همسنجی با سال گذشته بیش از پنج برابر افزایش داشت.

به گزارش فرینا به نقل از ایرنا، مدیر شیلات و کشاورزی سازمان منطقه آزاد قشم گفت: ۲۴۳ هکتار زمین برای راه اندازی این ۶ واحد اختصاص یافت.
حامد عبدالهی افزود: ظرفیت تولید این واحدهای مذکور پنج هزار و ۸۰۰ تُن میگو است که با آغاز فعالیت آن برای ۲۲۶ نفر به صورت مستقیم اشتغال ایجاد می شود.
عبداللهی تصریح کرد: در راستای سیاست های سازمان منطقه آزاد قشم شاهد، با وجود افزایش میزان سرمایه گذار و ظرفیت تولید، میزان واگذاری زمین کاهش پیدا کرده و در مقابل استفاده از تکنولوژی‌های روز در واحدهای فعال پرورش میگو در جزیره قشم افزایش یافته است.
مدیر شیلات و کشاورزی سازمان منطقه آزاد قشم با اشاره به گسترش پرورش میگو به شیوه متراکم در این منطقه افزود: کاهش زمان و افزایش بهره وری تولید در واحد سطح، افزایش دورهای پرورشی در طول سال و بهتر شدن ضریب تبدیل غذایی از مهمترین مزیت های پرورش میگو به شیوه متراکم است.
عبداللهی ادامه داد: قشم قطب تولید و پرورش میگو در کشور است و طبق برنامه ریزی های صورت گرفته بخشی از میگوهای پرورشی این جزیره به کشورهای فرانسه، روسیه و چین صادر می شود.
هم اینک بیش از 500 هکتار زمین در شهرستان قشم زیر فعالیت های کشاورزی، شیلات و امور دامی قرار دارد و 6 هزار و 620 بهره بردار در این بخش فعال هستند.
جزیره قشم با وسعت یک هزار و ۵۰۰ کیلومتر مربع از تنگه هرمز به موازات ساحل جنوبی ایران به طول ۱۳۵ کیلومتر و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر داز توابع هرمزگان است و ۳۰۰ کیلومتر خط ساحلی دارد.

شهرستان قشم شامل جزیره‌های قشم، هنگام و لارک با حدود ۱۵۰ هزار نفر جمعیت از تنگه هرمز به موازات ساحل استان هرمزگان به طول ۱۵۰ و عرض میانگین ۱۱ کیلومتردر میان آب‌های خلیج فارس گسترده شده است.

آمنه شهیدی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار آرشیو