امضای تفاهم نامه همکاری میان ایران و پاکستان برای توسعه تولید محتوای دیجیتال بلوچی

کارآفرین و تهیه‌کننده سینما و انیمیشن، پس از انعقاد تفاهم‌نامه‌پ همکاری با یکی از فعالان پاکستانی در بخش خصوصی برای شتابدهی اختصاصی بین‌المللی دست‌کم سی کسب و کار محتوا محور در این منطقه، و با میزبانی منطقه آزاد چابهار، در گفت و گو با خبرنگاران، این رویداد را حاصل شناخت ظرفیت های فوق‌العاده فرهنگ بلوچی در کشورهای ایران، پاکستان و عمان دانست‌.

محمد ابوالحسنی، با ابراز خرسندی از تحولات رخ‌داده در این دوره از جشنواره فیلم کودک و نوجوان، به ویژه تاسیس و رونق بخشی وب‌سری اظهار داشت: در این جشنواره با تلاش و همکاری بخش بین الملل جشنواره صحبت‌هایی با طرف پاکستانی انجام دادیم، تفاهم شد به طور مشترک برای شتاب دهی ۳۰ پروژه وب سری بلوچی از سوی هنرمندان خلاق در سیستان و بلوچستان اقدام کنیم.

ابوالحسنی در ادامه با تشکر مجدد از کارشناسان بخش بین‌الملل جشنواره، اضافه کرد: با توجه به نزدیکی های فرهنگ بلوچی در ایران، پاکستان و عمان، این حوزه بازار بالقوه‌ی بسیار بزرگی است که با تأسیس شتابدهنده مشترک دانشگاه بین‌المللی چابهار و شرکت نسل اندیشه سبز و با راه‌اندازی دپارتمان‌هایی همچون انیمیشن و گیم، محتوای ویژه این منطقه را تولید کرده و در قالب بلوچ‌باکس منتشر کنیم‌. حضور فعالان بین‌المللی در این بخش می‌تواند به موفقیت این فرآیند کمک نماید.

تفاهم‌نامه‌ مشارکت میان شرکت نسل اندیشه‌ی سبز و یکی از شرکت‌های بزرگ تولید محتوا در پاکستان، در حاشیه‌ آخرین روز جشنواره بین المللی فیلم کودک و نوجوان ایران، به امضای طرفین رسید. دپارتمان گیم و انیمیشن دانشگاه بین‌المللی چابهار با همکاری شرکت نسل اندیشه سبز همزمان با سفر دکتر ستاری معاون علمی و فناوری رییس جمهور افتتاح شد. امضای تفاهم نامه همکاری فوق، اولین اقدام برای تحقق پلتفرم بلوچ ‌باکس در منطقه آزاد چابهار است.

خبرنگار منطقه آزاد چابهار امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار آرشیو