رشد ۴۰ درصدی حمل بار هوایی در فرودگاه پیام

میزان حمل بار هوایی (کارگو) از فرودگاه بین المللی پیام البرز از فروردین تا پایان مردادماه امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشدی ۴۰ درصدی داشته است.

به گزارش فرینا به نقل از ایرنا، به گفته نادر ثناگو مطلق مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی و فرودگاه پیام، با حمل بیش از ۴۰۰ تن بار هوایی محصولات در این فرودگاه، امسال رشد ۴۰ درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته داشته ایم.

عمده کالاها شامل گوشت گرم و قطعات رایانه بوده که بیشتر از کشورهای قرقیزستان و قزاقستان از طریق فرودگاه پیام وارد کشور شده اند.

به گفته ثناگو مطلق، همچنین در همین مدت با بیش از۱۱ هزار نشست و برخاست پروازهای آموزشی، نسبت به مدت مشابه در سال گذشته شاهد رشدی بیش از ۳۰ درصدی هستیم.

منطقه ویژه اقتصادی و فرودگاه بین المللی پیام در ابعادی به وسعت سه هزار و ۶۰۰ هکتار در مهر شهر کرج واقع شده که اکنون خدمات هوایی حمل بار و کالا در فرودگاه پیام به اقصی نقاط جهان در آن در حال انجام و به زودی پرواز مسافری هم از این فرودگاه به مقصد  کیش و مشهد آغاز خواهد شد.

شرکت خدمات هوایی پیام در سال ۱۳۶۹ تحت عنوان مرکز خدمات هوایی برای ارائه خدمات هوایی و حمل ونقل و توزیع بار کالاهای پستی و ارائه خدمات بالگردی به نقاط صعب العبور در شرایط جوی متفاوت و پشتیبانی از عملیات توسعه و تائید و تجهیز و نگهداری مراکز، دستگاه ها و امکانات مخابراتی و پستی کشور فعالیت خود را آغاز کرد.
با توجه به موقعیت و جایگاه این شرکت و همجواری آن با استان تهران طبق مصوبه تیرماه ۱۳۸۲ هیات دولت، سه هزار و ۶۰۰ هکتار از اراضی فرودگاه پیام به عنوان منطقه ویژه اقتصادی تعیین شد.
نزدیک ترین منطقه ویژه اقتصادی کشور به تهران، قرار داشتن فرودگاه در داخل اراضی منطقه ویژه و امکان بهره گیری از کلیه تأسیسات، تجهیزات و تسهیلات آن، قرارگرفتن در مجاورت مرکز اقتصادی، صنعتی و کشاورزی کشور، نزدیکی به راه آهن سراسری، متروی تهران ـ کرج و شاهراه های ارتباطی کشور و دارا بودن شرایط اقلیمی مناسب از جمله مزیت های این منطقه است.
همچنین برخورداری از امکانات زیربنایی و اداری مانند گمرک، صدورگذرنامه اختصاصی و بانک، وجود نیروی کار ارزان در منطقه، قرار گرفتن در مسیر تلاقی ۵ استان اقتصادی کشور، نزدیکی به مراکز تحقیقاتی و نیروهای تحصیل کرده و متخصص منطقه، نزدیکی به مراکز تولید میوه، سبزی و گل و گیاه بدون محدودیت و مراکز عمده تولید و مصرف کالاها و خدمات، وجود هاب پستی از دیگر مزیت های فرودگاه پیام و منطقه ویژه اقتصادی آن است .
فرودگاه پیام نیز از شهریورماه سال گذشته مسافری شده است.

آمنه شهیدی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار آرشیو