با حضور وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در منطقه آزاد انزلی:

پروژه آموزشی ـ اداری آموزشکده شهید خدادای انزلی به بهره برداری رسید

با حضور منصور غلامی، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، رضا مسرور مدیر عامل سازمان منطقه آزاد انزلی، ارسلان زارع استاندار گیلان و مدیران دانشگاه های کشور، پروژه آموزشی ـ اداری آموزشکده شهید خدادای انزلی به بهره برداری رسید.

به گزارش فرینا، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در این مراسم با اشاره به لزوم مهارت افزایی دانشجویان در مسیر اشتغال مرتبط با تحصیلات دانشگاهی، افزایش ارتباط دانشگاه و صنعت در مسیر تحقق دانشگاه های نسل سوم که دانشگاه کارآفرین و تربیت کننده دانشجوی توانمند است را به عنوان رویکرد وزارتخانه متبوع خود اعلام کرد و افزود: از توسعه دانشگاه فنی و حرفه ای در کشور حمایت می کنیم و در همین راستا به این دانشگاه مجوز گسترش در سطح کشور اعطا شده، موضوعی که به سایر دانشگاه ها تعمیم داده نشده است.

منصور غلامی، با بیان اینکه اجرای طرح مهارت افزایی دانشجویان ظرف دو سال اخیر با بازخوردهای خوبی مواجه شده، خواستار استمرار دوره های مهارتی مطابق با پیشرفت صنایع، حرفه ها و فناوری های جدید در سطح کشور شد، چراکه وجود نیروهای مهارتی و فنی با کیفیت از الزامات توسعه ای و پیشرفت قلمداد می شود.

بنابراین گزارش بخش آموزشی ـ اداری آموزشکده شهید خدادادی انزلی در فضایی با زیربنای هزار و 800 مترمربع در 3 طبقه و با هزینه حدود 16 میلیارد ريال در محدوده منطقه آزاد انزلی به بهره برداری رسید تا تکمیل کننده بخش های کارگاهی موجود در سطح شهر انزلی باشد تا با این افتتاح، از فضای موجود استفاده حداکثری کارگاهی صورت گیرد.

براین اساس مرکز آموزشی مزبور که از سال 1375 شروع به کار کرده هم اکنون قریب به 1500 دانشجو در 8 رشته در مقطع کاردانی و 3 رشته نیز در مقطع کارشناسی مشغول به تحصیل هستند. از جمله رشته های این آموزشکده می توان به برق الکترونیک، مکانیک موتورهای دریایی، ناوبری، متالوژی، مکانیک خودرو، ساخت وتولید، نقشه کشی، مهندسی تکنولوژی خودرو و ....اشاره کرد.

گفتنی است؛ علاوه بر افتتاح رسمی آموزشکده شهید خدادادی، 34 پروژه ساختمان دانشگاه فنی وحرفه ای نیز به صورت همزمان در 17 استان کشور به صورت هم زمان از طریق ویدیو کنفرانس و با دستور وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با اعتبار بالغ بر ۴۲۴ میلیارد ریال و به متراژ 34 هزار و 805 مترمربع  به بهره برداری رسید.

خبرنگار منطقه آزاد انزلی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار آرشیو