از سوی وزیر اقتصاد در هشتاد و هشتمین جلسه شورای گفت و گو دولت با بخش خصوصی مورد تاکید قرار گرفت: 

دریافت علایم امیدوار كننده از اقتصاد كشور در پنج ماه اخیر

 وزیر امور اقتصادی و دارایی در هشتاد و هشتمین جلسه شورای گفتگوی دولت با بخش خصوصی با اشاره به برخی شاخص های اقتصادی کشور تصریح کرد: خوشبختانه در پنج ماه گذشته، علایم امیدوار کننده ای از اقتصاد کشور دریافت کرده ایم. 

به گزارش فرینا به نقل از شبکه اخبار اقتصادی و دارایی ایران (شادا)، فرهاد دژپسند طی سخنانی در هشتاد و هشتمین جلسه شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی اظهار داشت: در پنج ماه اخیر شاهد برگشت شیب صعودی تورم نقطه به نقطه و ماهانه و نیز حفظ تراز مثبت تجاری کشور بوده ایم.

دژپسند با بیان اینکه مثبت بودن تراز تجاری کشور، حاصل تلاش تولید کنندگان و صادر کنندگان غیر نفتی است، رشد حدود ۳۰ درصدی وزنی صادرات غیر نفتی را بسیار در خور توجه عنوان کرد.
 
وی در ادامه، رشد ۲۸ درصدی پروانه بهره برداری صنایع در پنج ماهه ابتدای امسال، رشد بیش از پنج درصدی بورس و اوراق بهادار در تیر ماه امسال نسبت به تیر ماه سال گذشته و افزایش مصرف برق بنگاه های تولیدی کوچک و متوسط را از جمله دیگر نکات امیدوار کننده اقتصاد کشور خواند. 

وزیر اقتصاد اظهار داشت: امسال بعد از چندین سال، شاهد ترسالی در کشور بودیم و همین باعث رشد تولید در بخش کشاورزی شد و همچنین با تزریق هایی که از سوی صندوق توسعه ملی صورت گرفته است می توانیم  آثار مثبت آن را  رفته رفته در اقتصاد شاهد باشیم.

دژپسند در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر اثر بخشی مصوبات شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی، بازگشت بیش از هشت و میلیارد دلار ارز ناشی از صادرات به کشور طی پنج ماه اخیر را مرهون بحث های مطروحه و تصمیمات شورا خواند.

آمنه شهیدی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار آرشیو