عبدالرحیم کردی:

تقویت بندر چابهار و استفاده از ظرفیت های آن مورد تاکید مقام معظم رهبری و دولت است

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد چابهار با اشاره به اینکه تقویت بندر چابهار و استفاده از ظرفیت های آن مورد تاکید مقام معظم رهبری و از برنامه های دولت است گفت: هدف از تشکیل این جلسه استفاده از ظرفیت بندر چابهار به دلیل عدم تحریم بودن آن برای ایجاد حرکت و استفاده از فرصت در راستای رونق اقتصادی است.

به گزارش فرینا، عبدالرحیم کردی در جلسه شورای هماهنگی توسعه بندر چابهار افزود: با استفاده از این فرصت می توانیم امتیازات ویژه ای برای کشور قائل شویم.

کردی گفت: دادن اختیارات گمرکی ویژه به گمرک چابهار جهت تسریع در حمل و نقل کالا به افغانستان می تواند نقطه ای برای اتصال چابهار به کشورهای آسیای میانه شود.

وی افزود: تامین کالاهای اساسی داخل کشور، استفاده از ظرفیت انبارهای ذخیره کالا در سطح شهرستان و منطقه آزاد چابهار و استفاده از این انبارها با راهبری گمرک از جمله مباحثی است که این شورا می تواند پیگیری کند.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد چابهار گفت: این شورا با تعدیل بخشی نگری در کنار خدمت به اقتصاد کشورمی تواند به اقتصاد چابهار نیز کمک کند.

کردی دیگر کارهای این شورا را دستیابی به فهمی مشترک در خصوص مسائل چابهار، استفاده از فرصت تاریخی پیش آمده برای چابهار، کانالیزه کردن ظرفیت های موجود و استفاده از آنها و نگاه فراحوزه ای و بخشی داشتن و عدم درخواست هرگونه امتیازی به نفع دستگاه متبوع خود از دیگر کارهای این شورا عنوان کرد.

گفتنی است؛ این جلسه با حضور "عبدالرحیم کردی" مدیرعامل سازمان منطقه آزاد چابهار، رحمدل بامری معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان چابهار، "ایرج حسن پور" رئیس شورای توسعه چابهار، سید مجید مظلومی مدیرکل گمرک چابهار، مدیرکل اداره غله و خدمات بازرگانی سیستان و بلوچستان و نمایندگان دستگاه های اجرایی شورای هماهنگی توسعه چابهار با هدف بررسی و ارائه راهکارها در خصوص چگونگی فعال سازی این بندر در جهت رونق اقتصادی و فعالیت های تجاری در منطقه آزاد چابهار برگزار شد.

خبرنگار منطقه آزاد چابهار امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار آرشیو