۶۵ درصد اعتبارات منطقه آزاد اروند عمرانی است

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند در نشست خبری با اصحاب رسانه گفت: ۶۵ درصد اعتبارات منطقه آزاد اروند عمرانی است که این میزان در مقایسه با کشور بسیار قابل توجه است.

به گزارش فرینا؛ مدیرعامل و معاونین این سازمان در نشستی صمیمانه با اصحاب رسانه به بررسی چالش ها و مشکلات ناشی از موقعیت اقتصادی کشور و مروری بر عملکرد سازمان منطقه آزاد اروند در بخش های مختلف سرمایه گذاری، عمرانی و فرهنگی با توجه به شرایط مذکور پرداختند.

در همین راستا اسماعیل زمانی ضمن تحلیل شرایط موجود کشور، گفت: شرایط اقتصادی حاکم بر سازمان منطقه آزاد اروند متاثر از وضعیت اقتصادی کل کشور و با توجه به اعمال تحریم ها، نسبت به سال های گذشته تضعیف شده و بعضی از پروژه های عمدتا عمرانی متوقف مانده اند؛ اما ۶۵ درصد اعتبارات منطقه عمرانی است که این میزان در مقایسه با کشور بسیار قابل توجه است .

زمانی خاطرنشان کرد: در موقعیت فعلی اجرای تمام پروژه ها خصوصا پروژه های عمرانی امکان پذیر نیست؛ اما تمام تلاش این سازمان جهت مدیریت پروژه های اصلی و بزرگ بوده که به بهره برداری کامل برسند از همین روی پروژه جدیدی را امسال آغاز نخواهیم کرد تا نیمه کاره باقی نمانند.

وی افزود: سازمان منطقه آزاد اروند برای جلوگیری از موازی کاری نقش نظارتی بر دیگر دستگاه های اجرایی دارد و برای آنها ارزش افزوده محسوب می شود به همین منظور دستگاه های اجرایی باید از ظرفیت سازمان منطقه آزاد اروند جهت هم افزایی استفاده کنند چراکه این سازمان قرار نیست مقابل آنها ایستادگی کند، بلکه با در اختیار گذاشتن امکانات همگام با دیگر نهادها و ارگان ها پیش خواهد رفت.

معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد اروند نیز با ارائه گزارشی از عملکرد این معاونت گفت: تلاش کرده ایم در راستای توسعه انسانی و اجتماعی با حمایت از طرح های مهارت آموزی، جامعه را به سمت حرفه آموزی برده تا بستری جهت مشاغل متنوع ایجاد شود.

قدرت اله طمیمیان افزود: در زمینه توسعه بهداشت و درمان نیز توانسته ایم رشد چشم گیری داشته باشیم تا جایی که مراجعه بیماران برای درمان به خارج از استان نسبت به گذشته ۵۰درصد کاهش یافته است.

معاون سرمایه گذاری و توسعه کسب و کارها از رشد ۶۰ درصدی سرمایه گذاری در پنج ماهه نخست امسال خبر داد و گفت: میزان سرمایه گذاری در بخش صنعتی، خدماتی ، گردشگری و تجاری به میزان ۴۲۶۰ میلیارد ریال بوده است که در مقایسه با ۵ ماهه اول سال ۱۳۹۷که میزان سرمایه گذاری ۲۶۵۰ میلیارد ریال بوده، ۶۰ درصد رشد داشته است.

سیدعلی موسوی تصریح کرد: در پنج ماهه اول سال جاری، صادرات کالاهای تولید داخل کشور از مرز تجاری شلمچه و بنادرخرمشهر و آبادان ۵۳۰ میلیون دلار بوده که در مقایسه با پنج ماهه سال ۱۳۹۷ که ۲۳۷میلیون دلار بوده، ۱۲۰ درصد رشد داشته است.

معاون فنی و امورزیربنایی نیز از حل بزرگ ترین مشکل شهرستان خرمشهر توسط این معاونت گفت و افزود: ساکنین ساختمان ۶ طبقه خرمشهر که با مشکلات بسیار زیادی دست به گریبان هستند، به زودی با حمایت سازمان منطقه آزاد اروند در منازل مسکن مهر این شهرستان ساکن خواهند شد.

موعود شمخانی پیرو صحبت های مدیرعامل سازمان اذعان داشت: نزدیک به ۹ماه است که در بخش عمران قرارداد جدیدی منعقد نکرده ایم و پروژه هایی که در هفته دولت افتتاح شد نتیجه تفاهمنامه های کلانی است که قبلا بسته شده.
شمخانی عنوان کرد: این طرح ها شامل بهره برداری از شبکه توزیع آب و انشعابات خانگی منطقه کوی کارمندان، پاسگاه دیری فارم با زیربنای ۸۸۰ متر مربع ، همچنین شبکه فاضلاب ۱۰۰ دستگاه که شامل مجموع لوله گذاری شبکه و انشعابات فاضلاب می شود و در نهایت شبکه آب شرب روستای فیاضی در آبادان.

مدیر زیرساخت های فناوری اطلاعات و ارتباطات نیز خاطرنشان کرد: ایستگاه های BTS در منطقه آزاد اروند زودتر از بسیاری کلان شهرها ایجاد شدند .

کمال رضایی در خصوص کارت های شهروندی نیز گفت: ۳ هزار کارت شهروندی از ۱۲ هزار کارت درخواست داده شده صادر و مابقی آن به زودی ظرف چند هفته آینده انجام خواهد شد.

در پایان این نشست اصحاب رسانه به همراه مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند از سالن های همایش و ساختمان اداری فرهنگی این سازمان بازدید کردند.

خبرنگار منطقه آزاد اروند امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار آرشیو