وزیر اقتصاد در مجمع عمومی سالیانه بانك توسعه صادرات؛

بانك توسعه صادرات می تواند نقش مهمی در شرایط تحریم ایفا کند

فرهاد دژپسند وزیر امور اقتصادی و دارایی طی سخنانی در مجمع عمومی سالیانه بانك توسعه صادرات، توسعه صادرات خدمات فنی مهندسی را در شرایط تحریم، یكی از اولویت های كشور خواند كه این بانك می تواند نقش بسیار مهمی در این خصوص ایفا كند.

وزیر اقتصاد طی سخنانی در جلسه مجمع عمومی بانک توسعه صادرات : توسعه صادرات خدمات فنی مهندسی در شرایط تحریم، یکی از اولویت های کشور است  و نقش بانک توسعه صادرات در این راستا بسیار مهم قلمداد می شود/ کشورهای همسایه، به دلیل نیازهای زیر ساختی و توسعه ای، مقاصد خوبی برای صادرات خدمات فنی مهندسی محسوب می شوند/  بانک توسعه صادرات باید از یک سو با کمک به صادر کنندگان، به افزایش صادرات غیر نفتی کمک کند و از سوی دیگر با بکار گیری سیاست های ترغیبی، آنها را برای بازگشت ارز حاصل از صادرات به کشور تشویق نماید/بانك توسعه صادرات بايد در ارائه خدمات جدید و دیجیتالیزه کردن فرآیندها، نقش پیشرو ایفا کند. 
به گزارش فرینا به نقل از شبکه اخبار اقتصادی و دارایی ایران (شادا)، فرهاد دژپسند اظهار داشت: یکی از هدف گذاری های مهم کشور در شرایط محدودیت صادرات نفتی، توسعه صادرات غیر نفتی به ویژه خدمات فنی مهندسی است و در این راستا، کشورهای همسایه، به دلیل نیازهای زیر ساختی و توسعه ای، مقاصد خوبی محسوب می شوند.

دژپسند افزود: بانک توسعه صادرات در این راستا باید رابطه تنگاتنگی با صندوق ضمانت صادرات برقرار کند.

وزیر اقتصاد گفت: یکی از مباحثی که بانک توسعه صادرات باید خودش را به آن تجهیز کند، کمک به اقتصاد در شرایط تحریم است.

وی افزود: وقتی درآمد نفتی کاهش می یابد، بانک توسعه صادرات باید از یک سو با کمک به صادر کنندگان، به افزایش صادرات غیر نفتی کمک کند و از سوی دیگر با بکار گیری سیاست های ترغیبی، آنها را  در  بازگشت ارز حاصل از صادرات به کشور تشویق نماید.

دژپسند با تاکید بر نقش مشورتی و هدایتی بانک توسعه صادرات برای صادر کنندگان، اظهار داشت: با توجه به شرایط ارزی کشور، بانک توسعه صادرات باید صادر کنندگان را به سمت روش های مختلف تامین ارز و باز پرداخت تسهیلات ارزی هدایت کند.

رییس مجمع عمومی بانک توسعه صادرات با اشاره به صورت های مالی ارایه شده در جلسه مجمع، عملکرد این بانک در سال ۱۳۹۷ را با توجه به شرایط تحریم، مطلوب و در خور تقدیر خواند و گفت: ویژگی بانک توسعه صادرات در مقایسه با سایر بانک ها، چالاکی آن از نظر سرعت و کیفیت خدمات، پایین بودن ميزان اموال مازاد و بالا بودن میزان بهره‌وری آن با تکیه بر فنآوری و نیروی انسانی متخصص است.

وی افزود: ترکیب مشتریان بانک توسعه صادرات به گونه اي است كه عمده آنها به دليل كار با دنياي خارج با فنآوری های روز آشنايي دارند به همين دليل اين بانك با استفاده از اين مزيت، در ارائه خدمات جدید و دیجیتالیزه کردن فرآیندها، نقش پیشرو ایفا کند.

آمنه شهیدی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار آرشیو