در گفت‌وگو با اقتصاد۲۴ اعلام شد؛ 

جزئیات سرمایه گذاری داخلی و خارجی در منطقه آزاد انزلی

معاون سرمایه گذاری سازمان منطقه آزاد انزلی گفت: آمار سرمایه گذاری ۶ ماهه اول سال ۹۸ نشان می دهد که با وجود محدودیت ها توانسته ایم به اهداف مورد نظر برسیم.

به گزارش فرینا به نقل از اقتصاد۲۴، وحید طالب پور، در تشریح سرمایه گذاری داخلی و خارجی در منطقه آزاد انزلی در ۶ ماهه اول امسال گفت: براساس اهداف اقتصاد مقاومتی، مناطق آزاد شاخص هایی را دارند که دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد آنها را رصد و گزارش آن را برای ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی ارسال می کند. یکی از شاخص های مهم پیش بینی شده، شاخص سرمایه گذاری داخلی و خارجی است.

طالب پور افزود: در بخش سرمایه گذاری خارجی با وجود محدودیت ها به دلیل زیر ساخت های خوبی که در سنوات گذشته در منطقه ایجاد شد ما شاهد استقبال سرمایه گذاران به خصوص در سه حوزه گردشگری، صنعت و ساخت و ساز هستیم.

وی تاکید کرد: در سرمایه گذاری گردشگری، اخیرا به جهت ظرفیت های خوبی که در استان گیلان و شمال کشور به دلیل دسترسی های مناسب مانند آزادراه، فرودگاه و راه آهن ایجاد شده، علاوه بر جذب گردشگر، شاهد حضور سرمایه گذاران در حوزه گردشگری نیز هستیم. در کنار این عوامل منطقه آزاد انزلی نیز توانسته ظرفیت های خوبی در زمینه گردشگری ایجاد کند به طور مثال بزرگترین اسکله تفریحی مارینا در شمال کشور، بزرگترین آکواریوم ایران و بزرگترین مرکز همایش ها در این منطقه ایجاد شده و یکسری ظرفیت های شهرسازی و زیباسازی محیط نیز در فاز تجارت و گردشگری منطقه آزاد انزلی داشته ایم که جملگی هم پیوندی و همگرایی خوبی برای جذب سرمایه گذاران بخش گردشگری ایجاد کرده است.

معاون اقتصادی و سرمایه گذاری سازمان منطقه آزاد انزلی گفت: بخش دیگر ما حوزه صنعت است. با اینکه ما دو شهرک صنعتی داریم و یکسری محدودیت ها در بحث زمین های صنعتی نیز وجود داشت؛ اما استقبال به گونه ای بوده که امروز زمین صنعتی قابل واگذاری نداریم و تمام فضاهای صنعتی ما پر شده و این باعث شد به فکر ایجاد شهرک صنعتی شماره ۳ بیفتیم. از ظرفیت سوله های راکد و واحدهای غیر فعال نیز استفاده کردیم و آنها را به چرخه تولید برگرداندیم. حدود ۷۰ واحد صنعتی طی ۴ سال گذشته در منطقه فعال شدند.

وی افزود: در حوزه سرمایه گذاری خارجی نیز، خوشبختانه استقبال خوبی شد. ما امروز شرکت های مشترکی را با سرمایه گذاران کشور چین، ترکیه، آذربایجان، روسیه، عراق و چند کشور اروپایی داریم. در نظر داشتیم حدود ۶۰ میلیون دلار سرمایه گذار خارجی برای سال ۹۸ جذب کنیم که خوشبختانه در ۶ ماهه اول امسال حدود ۳۰ میلیون دلار آن محقق شده است. قرار شده بود بالغ به حدود ۹۰۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری بخش خصوصی محقق شده داشته باشیم. از این میزان تاکنون در حدود ۷۰۰ میلیارد تومان در بخش خصوصی محقق شده است.

معاون اقتصادی و سرمایه گذاری سازمان منطقه آزاد انزلی در تشریح سومین بخش سرمایه گذاری در منطقه آزاد انزلی نیز گفت: بخش سوم که در آن استقبال خوبی برای سرمایه گذاری را شاهد بودیم، بخش ساخت و ساز است. امروز یک کارگاه بزرگ عمرانی در منطقه آزاد انزلی وجود دارد و ساخت وسازهای خوبی انجام می شود. بخش خصوصی هم حضور فعالی دارد و همین باعث شده است که دو شاخص سرمایه گذاری داخلی و خارجی رشد خوبی داشته باشد. این دو آمار نشان می دهد که علی رغم وجود محدودیت ها توانسته ایم به اهداف مورد نظر برسیم.

آمنه شهیدی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.