احساس امنيت و انضباط اجتماعی لازمه توسعه پایدار است

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو گفت: تامین امنيت، نخستین گام در جهت رشد اقتصادی و توسعه پایدار منطقه آزاد ماکو است و نیروی انتظامی در برقراری و حفظ نظم و امنیت در جامعه، نقش بسیار مهم و ارزنده ­ای ايفا می نمايد.

به گزارش فرینا به نقل از ایکنا از آذربایجان‌غربی، محمدرضا عبدالرحیمی، در دیدار با فرمانده انتظامی شهرستان ماکو بمناسبت تبریک هفته نیروی انتظامی، افزود: هرگونه توسعه فعالیت های اقتصادی اجتماعی فرهنگی در منطقه، علاوه بر وجود زیرساخت های نهادی و فيزيكی، سرمايه انسانی و مادی به امنيت نیز نیاز دارد و قطعا اين مقاصد امن است كه مقصد گردشگران و سرمايه گذاران مي باشد.
عبدالرحیمی جانبرکفان نیروی انتظامی را سربازانی قانع و بی توقع یاد کرد و گفت: نقش شما سبزپوشان غیور در توسعه منطقه آزاد ماکو با تامین امنیت اجتماعی و برقراری نظم در جامعه برکسی پوشیده نیست و مردم قدرشناس این فداکاری های شما هستند .
وی بیکاری را معضل اصلی مردم منطقه دانست و افزود:‌ ايجاد اشتغال و بالا بردن سطح معيشت و توسعه اقتصادی عدالت پايه رابطه مستقيمي با امنيت اجتماعي و کاهش جرم دارد و بیکاری از عوامل مهم وقوع جرایم و بزهکاری های اجتماعی است.
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو با اشاره به اينكه منطقه آزاد را بايد به الگوي موفق حكمراني کوچک تبديل كنيم گفت: در اين فرايند پليس منطقه آزاد نيز بايد به پليس نمونه و الگو تبديل شود.
عبدالرحیمی با اشاره به اینکه سامانه سخت افزاری و نرم افزاری و رفتاری همكاران پلیس در هر جامعه معرف نظام مدیریتی و اقتدار آن جامعه و پشتوانه مردم محسوب می شود بر نقش تصویر ساز پلیس در مبادی ورودی و خروجی کشور بویژه منطقه آزاد ماکو تاکید کرد.
وی از تردد روزانه هزار تا ۱۲۰۰ دستگاه کامیون و هزاران دستگاه خودرو سواری در روز از مسیرهای منطقه آزاد ماکو به و از خارج از کشور خبر داد و افزود: تامین امنیت و نظم در این فضا کار نیروهای انتظامی را در بخش های مختلف حساس تر می کند و خوشبختانه مستمرا بهبود در این فرایند را شاهد هستیم.
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو در پایان ضمن قدردانی از تلاش های نیروهای نظامی و انتظامی منطقه اظهار امیدواری کرد با کارکرد مناسب همه دستگاهها شاهد ارتقای سرمایه اجتماعی و انسجام مردمی برای توسعه همه جانبه منطقه آزاد ماکو و ارتقای سطح زندگی مردم باشیم.

آمنه شهیدی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار آرشیو