مدیرکل بنادر و دریانوردی گیلان:

الحاق 40 هکتار پسکرانه بندرگاه انزلی به محدوده منطقه آزاد ضرورت دارد

مدیرکل بنادر و دریانوردی گیلان تاکید کرد: با توجه به اهمیت جذب سرمایه گذار برای توسعه عمرانی بندرانزلی، تصویب طرح الحاق 40 هکتار پسکرانه بندرگاه انزلی برای بهره مندی از مزایای مناطق آزاد ضرورت دارد. 

به گزارش فرینا به نقل از خبرنگار ایرنا، حمیدرضا آبایی روز شنبه در حاشیه بازدید استاندار از بندرگاه انزلی در جمع خبرنگاران گفت: تمام اقدامات قانونی و مقرراتی لازم برای الحاق 40 هکتار پسکرانه بندرگاه انزلی انجام شده و بر اساس اسناد موجود در شورای عالی مناطق آزاد نیز مطرح شده است.
آبایی افزود: با وجود جذب و آغاز بکار سرمایه گذار برای توسعه پست های اسکله بندری در آن محدوده و با توجه به عدم تصویب نهایی الحاق 40 هکتار به محدوده منطقه آزاد انزلی،  قوانین امتیاز منطقه آزاد و خصوصا معافیت مالیاتی مناطق آزاد در آن محدوده اعمال نشده و به همین دلیل سرمایه گذار به خاطر پرداخت مالیات با مشکلاتی مواجه شده  است.
وی با اشاره به توجه ویژه اداره کل بنادر و دریانوردی به رونق گردشگری دریایی به عنوان یکی از منابع درآمد زا برای اقتصاد شهر ادامه داد: ساماندهی اسکله های گردشگری و تفریحی و همچنین بهسازی و به روز رسانی اسکله های قدیمی در بندرگاه انزلی در دستور کار این اداره کل قرار دارد .
مدیرکل بنادر و دریانوردی گیلان یادآور شد: با توجه به وجود دو پست اسکله مسافری و پایانه مسافری دریایی در بندر انزلی، اختصاص محدوده طرح مارینا برای جذب سرمایه گذار در راستای توسعه گردشگری دریایی و ایجاد تفریحات دریایی و آبی سالم و رونق اقتصادی بندر با راه اندازی مسافرت های دریایی در دستور کار است.
آبایی تصریح کرد: بندر انزلی قابلیت آن را دارد که مراکز تجاری و تفریحی و رستوران های دریایی و امکانات لازم را فراهم ساخته و شرایط به گونه ای فراهم شود تا صنعت گردشگری دریایی در استان بیش از پیش رونق پیدا کند .
وی با اشاره به وجود پست های اسکله تخلیه غلات و فرآوری های روغنی گفت: با توجه به اینکه بندرانزلی پرباران ترین شهر کشور است ، با طرح احداث ترمینال برای تمام فصول، اسکله های سرپوشیده در بندرگاه انزلی ایجاد می شود.
مدیر کل بنادر و دریانوردی گیلان با تاکید براینکه سیاست اداره کل بنادر و دریانوردی گیلان جذب حداکثری نیروهای بومی در محدوده بندر انزلی است گفت: در این اداره سعی شده از نیروهای بومی استفاده شود و نیروهای کارگری بندر عمدتا از ساکنان بومی گیلان و خصوصا انزلی هستند تا علاوه بر کنترل و مدیریت هزینه ها ، افراد شاغل در این بندر در محیط انزلی حضور داشته باشند.
بندرانزلی در 40 کیلومتری غرب مرکز گیلان واقع شده و بندرگاه آن با قدمت بیش از 100 سال از قدیمی ترین بنادر کشور محسوب می شود.

آمنه شهیدی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار آرشیو