اجراي طرح مدارس مروج سلامت در ۱۴۲ مدرسه منطقه آزاد ماکو

مدیرغذا و داروی سازمان منطقه آزاد ماکو با اشاره به اینکه طرح مدارس مروج سلامت در ۱۴۲ مدرسه منطقه آزاد ماکو در سه مرحله اجرایی شد گفت: در سال جاری طرح مدارس مروج سلامت به منظور ارتقاي سلامت دانش آموزان در ۶۲ مدرسه در منطقه آزاد ماکو اجرا می شود.

به گزارش فرینا، اسلام یادگاری روز چهارشنبه در کمیته سلامت سازمان منطقه آزاد ماکو افزود: در مرحله اول طرح مروج سلامت در سال ۹۶ تعداد ۳۰ مدرسه در شهرستان های ماکو، شوط و پلدشت با اعتبار ۲ میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال به منظور احداث، تعمیر و بازسازی سرویس های بهداشتی و آبخوری های مدارس منطقه آزاد ماکو اجرا شد.

یادگاری با اشاره به اینکه طرح مدارس مروج سلامت در مرحله دوم در سال ۹۷ تعداد ۵۰ مدرسه منطقه آزاد ماکو اجرایی شد افزود: این طرح ها با اعتبار ۵ میلیارد و ۷۷۰ میلیون ریال که شامل ۲۴ مدرسه در ماکو، ۱۳ مدرسه در شوط و۱۳ مدرسه در پلدشت به مرحله اجرا در آمد.

وی با اشاره به اینکه در سال جاری نیز تعداد ۶۲ مدرسه منطقه آزاد ماکو میزبان طرح مروج سلامت سازمان منطقه آزاد ماکو بوده اند گفت:‌ برای این مدارس ۱۰ میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریال در حال اجرا است.

او، ارتقاي سلامت، توانمندشدن، قابليت تصميم‌گيري و انتخاب را از اهداف اجراي طرح دربين دانش آموزان دانست و گفت: در اين طرح دانش آموزان شيوه زندگي سالم را فرا مي گيرند به گونه اي كه در طول زندگي به آن پايبند باشند.

گفتنی است: اين طرح توسط سازمان منطقه آزاد ماکو با مشاركت وزارت بهداشت و درمان و با رويكرد توانمندسازي دانش آموزان در زمينه فرهنگ خود مراقبتي و آموزش همسالان در مدارس تعيين‌شده اجرا مي‌شود.

کمیته سلامت سازمان منطقه آزاد ماکو با حضور مشاور مدیرعامل و مدیرکل حراست سازمان منطقه آزاد ماکو، مدیران شبکه بهداشت شهرهای ماکو،‌ شوط و پلدشت، مدیر اجتماعی سلامت و ورزش سازمان، رئیس دامپزشکی شهرستان های ماکو،‌شوط و پلدشت و کارشناسان حوزه غذا و دارو سازمان منطقه آزاد ماکو برگزار شد.

خبرنگار منطقه آزاد ماکو امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار آرشیو