ایجاد مناطق آزاد جدید سبب مهاجرت از مرکز به پیرامون می شود

معاون حقوقی و امور مجلس دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی گفت: توسعه باید از پیرامون شروع و به مرکز برسد که متاسفانه توسعه در کشور ما از مرکز به پیرامون است و همین امر سبب مهاجرت و نبود فرصت های شغلی در استانهای محروم شده است.

به گزارش فرینا، حسین گروسی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت در خصوص آخرین وضعیت لایحه ایجاد مناطق آزاد جدید افزود: در بند 11 از بحث اقتصاد مقاومتی به توسعه عمل مناطق آزاد در ارتباط با کشورها برای انتقال فناوری های نوین، تولید، صادرات و ایجاد فرصت های شغلی اشاره شده در این راستا طبق لایحه دولت، 8 منطقه آزاد جدید به مجلس پیشنهاد شد.

ایرادات شورای نگهبان در حال رفع است

گروسی گفت: سال گذشته مجلس لایحه دولت را به تصویب رساند البته ایراداتی که شورای نگهبان گرفته بود هم اکنون در حال رفع در کمیسیون اقتصادی است و در حال آماده سازی برای مطرح شدن و رفع ایراد در صحن علنی مجلس است.
وی با اشاره به مناطق محروم پیشنهاد شده مثل بانه ـ مریوان، زابل، قصرشیرین، ایلام، اینچه برون، بوشهر افزود: چنانچه بخواهیم
توسعه باید از پیرامون شروع و به مرکز برسد که متاسفانه توسعه در کشور ما از مرکز به پیرامون است و همین امر سبب مهاجرت و نبود فرصت های شغلی در استانهای محروم شده است. توسعه را به معنای واقعی تبیین کنیم باید از پیرامون شروع کرده و به مرکز برسانیم که متاسفانه توسعه در کشور ما از مرکز به پیرامون است و همین امر سبب مهاجرت و نبود فرصت های شغلی در استانهای محروم شده است.

مهاجرت از مرکز به پیرامون؛ از اهداف ایجاد مناطق آزاد جدید

معاون حقوقی و امور مجلس دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی تصریح کرد: این موضوع مدنظر شورای عالی مناطق آزاد قرار گرفته و تمامی مناطق 8گانه که در پیرامون هستند مورد توجه ویژه قرار گرفته اند و امیدواریم با این روند شاهد مهاجرت معکوس از مرکز به پیرامون باشیم که در نتیجه توزیع متوازن در جمعیت مناطق محروم شکل خواهد گرفت که مهم ترین آنها ایجاد فرصت های شغلی و اقتصادی است.

آمنه شهیدی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار آرشیو