ضرورت معرفی پتانسیل های چابهار به سرمایه گذاران داخلی و خارجی

منطقه آزاد چابهار می تواند در حوزه پتروشیمی هم فعالیت کند و به جای صادرات خام نفت و گاز با فعالیت های ارزش افزوده ای و تبدیل آنها به محصول نهایی، صادرات را انجام داد ؛ بنابراین چابهار می تواند به عسلویه دوم ایران تبدیل شود و از این طریق به رونق اقتصادی و اشتغال در منطقه دست یافت.

به گزارش فرینا به نقل از پرتال حمل و نقل ، رییس اتاق بازرگانی ایران و هند​ با تأکید بر اینکه دولت می تواند چابهار را به عنوان یک اولویت تعریف کند ، گفت : فعالیت و سرمایه گذاری هندی ها می تواند توسعه چابهار را رقم بزند و در این راستا باید پتانسیل های این منطقه به سرمایه گذاران داخلی و خارجی معرفی شود.

ابراهیم جمیلی با اشاره به اینکه بندر شهید بهشتی چابهار ، بندر استراتژیک منطقه است و در آینده به قطب تجاری و صنعتی تبدیل می شود ، اظهار کرد : با توجه به معافیت این بندر از تحریم های یکجانبه و غیرقانونی آمریکایی ها ، حضور هندی ها می تواند به توسعه چابهار کمک شایانی کند . متاسفانه آن گونه که باید و شاید پتانسیل های چابهار را به سرمایه گذاران داخلی و خارجی معرفی نکرده ایم و باید در این زمینه اقدام کنیم.

جمیلی با تأکید بر توسعه زیرساخت ها در چابهار، عنوان کرد: چابهار باید به خط آهن سراسری متصل شود و عدم اتصال این بندر به مناطق مختلف و پرجمعیت کشور موجب شده که رونق چابهار به طور کامل شکل نگیرد.

وی در ادامه با اشاره به اینکه دولت باید بندر چابهار را در اولویت قرار دهد، گفت: ضرورت دارد که کریدور شمال ـ جنوب از سرخس تا چابهار تکمیل شود و بتوانیم راه ترانزیت را از افغانستان به آسیای میانه باز کنیم . مسیری بهتر از ایران برای ترانزیت از آسیای میانه وجود ندارد و به طور حتم توجه به این ظرفیت ترانزیتی می تواند در رونق چابهار موثر باشد.

رییس اتاق بازرگانی ایران و هند همچنین با بیان اینکه باید فله بری از بندرعباس به بندر چابهار منتقل شود، اظهار کرد: بهتر است بندر شهیدرجایی صرفا به منظور انتقال کالاهای کانتینری به صورت تخصصی فعالیت کند و کالاهای فله از طریق بندر شهیدبهشتی چابهار جابجا شوند که این اتفاق نیازمند سرمایه گذاری بالایی نیست و با برنامه ریزی درست می توان آن را عملی کرد . منطقه آزاد چابهار می تواند در حوزه پتروشیمی هم فعالیت کند و به جای صادرات خام نفت و گاز با فعالیت های ارزش افزوده ای و تبدیل آنها به محصول نهایی، صادرات را انجام داد ؛ بنابراین چابهار می تواند به عسلویه دوم ایران تبدیل شود و از این طریق به رونق اقتصادی و اشتغال در منطقه دست یافت.

خبرنگار منطقه آزاد چابهار امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار آرشیو