مدیرعامل سازمان مطنقه آزاد ماکو:

تسهیل تجارت، مهمترین وظیفه مدیریت گمرک و ترانزیت سازمان منطقه آزاد ماکو است

  • پنج‌شنبه 14 آذر 1398 - 09:28
  • ماکو
  • 0 دیدگاه
مدیرعامل سازمان منطقه ازاد ماکو تسهیل تجارت را مهمترین وظیفه مجموعه گمرک و ترانزیت سازمان منطقه آزاد دانست و تاکید کرد: باید از نقطه صفر مرزی نسبت به تسهیل تجارت سرمایه گذاران و فعالین اقتصادی اقدام کنیم و در رفع مشکلات آنان خودمان پیش قدم شویم.

به گزارش فرینا، محمدرضا عبدالرحیمی در مراسم معارفه مدیر گمرک و ترانزیت سازمان منطقه آزاد ماکو  با تاکید بر بهره مندی از ظرفیت های داخلی سرمایه های انسانی در منطقه آزاد ماکو گفت: اگر تغییر مدیریتی انجام می گیرد باید منجر به بهبود شود و صرف تغییر مدیران هدف نیست بلکه وسیله ای است برای ارتقا و بهتر شدن و این بهبود زمانی اتفاق می افتد که مننخبین در حوزه های تجربی و مهارتی، دانش و ویژگی های شخصیتی دارای شایستگی باشند.

وی با اشاره به اینکه در سال های اخیر به دلیل تحریم های ظالمانه امکان استفاده از منابع استراتژیک اصلی صادرات و منابع ارزی محدود شده است افزود: تدبیر دولت برای مقابله با این تحریم ها، مقابله با تقاضای ارز و واردات در تجارت خارجی بود در این راستا فقط اجازه واردات کالاهای اساسی،‌حیاتی و استراتژیکی صادر شد.

رئیس هیات مدیره سازمان منطقه آزاد ماکو با اشاره به اینکه تقویت اقتصاد ملی، رسالت مناطق آزاد است، اظهارداشت: رویه های واردات و ثبت سفارش کالا در مناطق آزاد نیز در راستای برون‌رفت از بحران اقتصادی بود.

وی مقابله با اقتصاد پنهان که مهمترین عنصر آن قاچاق است را ضروری دانست و ادامه داد: خوشبختانه با توجه به قوانین حاکم بر مناطق آزاد،‌ قاچاق در این مناطق معنا ندارد لذا برای تقویت این مناطق نباید اجازه بدهیم مناطق آزاد به عنوان مسیر قاچاق مورد سواستفاده قرار گیرد.

عبدالرحیمی، با اشاره به اینکه بخش خصوصی هرچقدر رونق داشته و ثروتمندباشد، سرانه توليد ناخالص داخلی GDP زیاد می شود و ضریب جینی تقویت شده و نهایتا سبب رشد اقتصادی می شود ادامه داد: برای رونق کسب و کار و تجارت در منطقه آزاد باید پیگیر مشکلات و رفع موانع تولیدکنندگان و فعالین اقتصادی باشیم.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو گفت:از طریق شبکه های اجتماعی، فضایی فراهم شده تا لحظه به لحظه مردم عملکرد مدیران را رصد کنند لذا باید به مردم پاسخگو باشیم و در رفتارها و عملکردهایمان دقت بیشتری داشته باشیم.

وی با توصیه به اعمال قانون بصورت یکسان برای همه اظهار داشت: شرایط اقتصادی و محرومیت های زیرساختی این منطقه می طلبد تا ما مسئولین بیش از این برای مردم تلاش کنیم و اعمال قانون را بصورت برابر برای همه اجرا کنیم.

عبدالرحیمی با اشاره به اینکه رعایت قانون باید اساس ارزشی مناطق أزاد باشد گفت: این مناطق باید الگوی قانونمندی برای سرزمین اصلی باشد لذا باید در شئونات اداری زندگی فردی و اجتماعی نمونه باشیم.

این مقام مسئول اشاره کرد:برای رفع مشکلات مردم زمانیکه کتاب قانون را ورق می زنیم باید کلمات “می شود” را پیدا کنیم چرا که قانون باید در پی حلّ مشکلات مردم باشد. لذا  با استنباط خوش بینانه از قوانین در جهت تسهیل گری و مطلوبیت فضای کسب و کار حرکت کنیم و این نیازمند دانش تجارت و مهارت در تجارت خارجی و گمرک است.

وی اذعان داشت:‌ مناطق آزاد و گمرک در تمام کشورهای دنیا با هم پیونده داده شده و گمرک نقش اساسی در موفقیت مناطق آزاد دارد لذا  منطقه آزاد، خود را جدای از گمرک جمهوری اسلامی نمی داند و موفقیت زمانی حاصل می شود که تمام عناصر سیستمی بصورت هماهنگ حرکت کنند.

معاون اقتصادی سازمان منطقه آزاد ماکو با اشاره  به اهميت جايگاه گمرک اقتصاد منطقه در جهت كمك به تحقق اهداف توسعه اقتصادي – اجتماعي گفت:  از طريق ايجاد تسهيلات مناسب در چارچوب قوانين و مقررات یاریگر سرمایه گذاران و فعالان اقتصادی هستیم.

ابراهیم جلیلی سیاست مدیریت گمرک و ترانزیت سازمان منطقه آزاد را تسهیل فضای تجارت برای تاجران و بازرگانان برشمرد و افزود:  تجار، بازرگانان و همچنین فعالان اقتصادی که تمام دغدغه‌شان برون رفت از شرایط بد اقتصادی و زنده نگه داشتن تولید و چرخش چرخ اقتصاد است، همواره مورد حمایت سازمان قرار دارند.

مدیرکل گمرک بازرگان نیز در این مراسم با تاکید بر هم افزایی گمرک جمهوری اسلامی و گمرک سازمان منطقه گفت:‌ عدم محصور بودن منطقه آزاد ماکو باعث عدم تحقق کامل استفاده از مزایای منطقه آزاد ماکو شده است.

صادق نامدار به ضرورت اعمال کامل قوانین مناطق آزاد اشاره کرد و افزود: باید مشکلات منطقه با سیاستگذاری های بومی در جهت توسعه گردشگری و حمل و نقل صورت گیرد و به همین منظور با تدوین شیوه نامه هایی برای نظارت بیشتر و رفع مشکلات منطقه اقدام کنیم..

شایان ذکر است نادر انصاریان با سابقه ۲۶ سال فعالیت در حوزه گمرکی،  مدیرکلی گمرک بازرگان را در کارنامه مسئولیت خود دارد.

خبرنگار منطقه آزاد ماکو امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.