معادل ۵۰۰ میلیارد دلار دارایی بخش های مختلف در ایران تحت پوشش بیمه قرار دارد

وزیر امور اقتصادی و دارایی با اشاره به گسترش نفوذ بیمه در دولت های یازدهم و دوازدهم گفت: ۵۰۰ میلیارد دلار از دارایی های بخش های مختلف در کشور تحت پوشش بیمه قرار دارد.

به گزارش فرینا به نقل از شبکه اخبار اقتصادی و دارایی ایران (شادا)، فرهاد دژپسند در بیست و ششمین همایش ملی بیمه و توسعه که با حضور رئیس جمهور برگزار شد، با اعلام این خبر اظهار داشت: صنعت بیمه نقش مهمی در اقتصاد کشور داشته و می تواند فرصت‌های گسترده‌ای را برای توسعه فراهم کند.
دژپسند تاکید کرد: وقتی شرایط اقتصادی ایران را در یک دوره تاریخی صد ساله نگاه می‌کنیم، می‌بینیم روند توسعه در ایران به گونه‌ای است که همواره نیازمند حمایت حکومت‌ها بوده است، اما این روند نمی‌تواند همواره تداوم داشته باشد، زیرا منابعی که حکومت‌ها برای این امر می‌توانند اختصاص دهند پایان ناپذیر نیست، بنابراین بهترین راه، مشارکت است که می‌تواند توده مردم را بدون اینکه روند توسعه دچار انحصار گرایی شده باشد در این امر سهیم کند.
وی افزود: صنعت بیمه می‌تواند منابع را از بخش‌های مختلف تجهيز كند و به نحوی سامان دهد كه به روند توسعه و رفاه جامعه کمک کند.
وزیر اقتصاد خاطرنشان کرد: صنعت بیمه در فرهنگ ما بیشتر در موضوعات فردی و خانوادگی از جمله موضوعاتی مانند بیمه عمر‏، بیمه زندگی و بیمه شخص ثالث دارای اهمیت زیادی است، اما برای کشوری مانند ایران که در مسیر توسعه قرار دارد باید قدم‌های موثرتری برداشته و صنعت بیمه به سمت رشته فعالیت‌هایی سوق داده شود که ‌بتواند قوام و توسعه اقتصادی را استحکام ببخشد.
دژپسند درباره راه اندازی صندوق بیمه حوادث طبیعی گفت: از ابتدای دهه 80 دوره ای طولانی برای راه‌اندازی این صندوق طی شده است اما از اوایل دولت یازدهم اقدامات جدی برای راه اندازی این صندوق انجام گرفته است.
وی به وقوع حوادث طبیعی در ایران اشاره کرد و گفت: زمانی که حوادث طبیعی مانند سیل و زلزله رخ می‌دهد، علاوه بر مردم، دولت ها نیز دچار مشکل می‌شوند و سیل اوایل سال ۹۸ نشان داد که در مناطق برخوردار از بیمه مشکلات و دغدغه کمتری وجود داشت.
دژپسند اضافه کرد: چنانچه صندوق بیمه حوادث طبیعی شکل بگیرد، این صندوق می‌تواند به دولت کمک کرده و به مردم اطمینان خاطر دهد.
وی اظهار داشت: بررسی ها نشان می دهد در دولت های یازدهم و دوازدهم ضریب نفوذ بیمه در کشور گسترش خوبی یافت و به ۲.۴ درصد رسید، اما هنوز تا هدف پیش بینی شده در برنامه ششم توسعه فاصله دارد.
وزیر اقتصاد با بیان اینکه صنعت بیمه بعد از گذار از یک دوره می‌تواند به طور کامل به بخش خصوصی واگذار شود، تصریح کرد: امروز از بحث های مهم در صنعت بیمه، تقویت جایگاه بخش خصوصی است که خوشبختانه در این بخش پیشرفت های خوبی داشتیم.
گفتنی است، بیست و ششمین همایش ملی بیمه و توسعه امروز با حضور رییس جمهوری، رییس کل بانک مرکزی، معاونان و مدیران وزارت امور اقتصادی و دارایی، رییس کل بیمه مرکزی و فعالان صنعت بیمه در مرکز همایش های برح میلاد برگزار شد.

آمنه شهیدی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار آرشیو