حمیدرضا مومنی؛

توانمندسازی جوامع محلی برای فعالیت های اجتماعی و ورزشی

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم در ادامه بازدیدهای مستمر خود از نقاط مختلف جزیره، از چند طرح حوزه اجتماعی، فرهنگی و گردشگری روستای کووه ای دیدن کرد.

به گزارش فرینا، حمیدرضا مومنی در جریان این بازدید که با همراهی معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری و جمعی از مدیران این سازمان صورت گرفت، بر استفاده حداکثری از ظرفیت های موجود در روستای کووه ای برای توسعه بیشتر و بهتر این منطقه تاکید کرد.

عالی ترین مقام سازمان منطقه آزاد قشم همچنین در این بازدید نکاتی را پیرامون فعال شدن جامعه محلی در حوزه های مختلف اجتماعی، ورزشی و اقتصادی مطرح نمود و همراهی جوامع محلی در روستاها را عامل تاثیرگذار در راستای حرکت به سوی توسعه متوازن در جزیره قشم دانست.

در ادامه با حضور مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم و جمعی از معاونین و مدیران این سازمان باشگاه ورزشی تجهیز شده توسط موسسه فرهنگی و ورزشی آلیک قشم (بخش خصوصی) بهره برداری شد.

راه اندازی این باشگاه ورزشی به مدیریت سمیه شهبازیان و با 200 نفر عضو در رشته های کاراته آقایان و بانوان و آمادگی جسمانی بانوان، یکی از اقدامات صورت گرفته در راستای نهادینه کردن فرهنگ ورزش در روستاهای سطح جزیره است.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم همچنین در بخش دیگری از این بازدید خود با حضور در موسسه دریای علم اندیشان برتر قشم در جریان فعالیت های انجام شده در این موسسه فرهنگی، آموزشی و قرآنی قرار گرفت.

این موسسه به مدیریت بهناز صالحی و با عضویت 300 نفر از ساکنان روستای کووه ای و 12 مربی در بخش های خلاقیت، صنایع دستی، طراحی، نقاشی، مکرومه بافی، آشپزی، خیاطی و گلابتون دوزی فعالیت دارد.

همچنین آموزش حفظ و قرائت قرآن کریم در این موسسه توسط نماینده عترت و قرآن روستای کووه ای به صورت رایگان برای مراجعه کنندگان صورت می گیرد.

در بخش پایانی این برنامه رییس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم به همراه رییس شورای اسلامی روستای کووه ای با بازدید از برخی ظرفیت های موجود در روستا بر استفاده از ظرفیت های گردشگری و اجتماعی منطقه در جهت جذب گردشگر و توانمندسازی جوامع محلی در حوزه های مختلف اجتماعی، ورزشی و اقتصادی تاکید کرد.

خبرنگار منطقه آزاد قشم امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.