راه اندازی بخش درمان و آموزش طب سنتی در مرکز نوآوری کیش

به منظور راه اندازی مرکز درمان و آموزش طب سنتی بیمارستان کیش، چهار واحد اداری در مرکز نو آوری کیش به این مهم، اختصاص یافت.

به گزارش فرینا، در جلسه ای که با حضور نادعلي نژاد رئيس بيمارستان تخصصي و فوق تخصصي كيش، دكتر شمس اردكاني مشاور وزير و مدیرکل دفتر طب ایرانی و مکمل وزارت بهداشت و رئیس دانشکده طب سنتي دانشگاه تهران،پروفسور امیر هومن كاظمي نایب رئیس فدراسیون جهانی طب سنتی، دكتر خليلي سرپرست گروه آموزشی تاریخ علوم پزشکی دانشکده طب سنتی و دكتر اسدي معاون مرکز هماهنگی امور اقتصادی وزارت بهداشت در وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي در تهران برگزار شد، اقدامات و زیر ساخت های لازم جهت راه اندازی مرکز درمان و آموزش طب سنتی در جزیره کیش بررسی شد.

پیرو این جلسه، نشستی با حضور سليمي دستیار مدیرعامل در حوزه علم و فناوری برای تصميم گیری در خصوص تعیین مکانی برای راه اندازي اين مرکز برگزار شد و برای توسعه طب ايراني اسلامي و راه اندازي مركز آموزشي درماني طب سنتي و طب مكمل (طب سوزني)، 4 واحد اداري در مرکز نوآوری کیش به اجرای این طرح اختصاص یافت.

همچنین در این نشست، بيمارستان تخصصي و فوق تخصصي كيش و مركز نوآوري كيش در جهت توسعه و گسترش پروژه هاي دانش بنيان در زمينه علوم پزشكي و همكاري هاي دو جانبه اعلام آمادگی کردند.

گفتنی است؛ طب سنتي ايراني اسلامي مكتبي كامل، شامل روش هاي تشخيصي، آسيب شناسي و درماني با تكيه بر تفاوت هاي بين فردي (مزاج) در زمينه حفظ سلامت و درمان بيماري ها مبتني بر پشتوانه علمي و تجربه پزشكي چند هزار ساله ايرانيان است که به جنبه هاي اخلاقي و تربيتي و آموزه هاي اسلامي توجه دارد، طبی که با كوشش حكيمان بزرگ دوره تمدن اسلامي نهادينه شده است.

خبرنگار منطقه آزاد کیش امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.