تحول تجارت و گردشگری چابهار باساخت فرودگاه

فاز اول فرودگاه بین‌المللی چابهار با سرمایه‌گذاری ۵۵۰ میلیارد تومان از منابع منطقه آزاد چابهار و با مدیریت این منطقه اجرایی می‌شود. این فاز در ۱۳هزار مترمربع زمین و با ظرفیت حدود ۸۱۷ هزار و ۶۰۰ مسافر در سال احداث خواهد شد.

به گزارش فرینا به نقل از دنیای اقتصاد، در حالی فاز اول عملیات اجرایی این شهر فرودگاهی آغاز شده که این شهر قرار است در ۲۸۱۵ هکتار و در شمال منطقه آزاد چابهار احداث شود. براساس این گزارش، با راه‌اندازی این فرودگاه، چابهار به‌عنوان یک محور ترانزیتی از حمل و نقل هوایی، بندری، ریلی و جاده‌ای برخوردار خواهد شد و در واقع زنجیره حمل و نقل در منطقه آزاد چابهار که دارای موقعیت لجستیک مهمی است، تکمیل می‌شود.

وزیر راه و شهرسازی در آیین آغاز عملیات اجرایی فرودگاه بین‌المللی چابهار اظهار کرد: در سند توسعه سواحل مکران همه موارد توسعه در نظر گرفته شده و سند جامعی تنظیم شده است.

محمد اسلامی افزود: چابهار موقعیت مناسبی برای توسعه دارد و از کانون‌های مورد توجه سرمایه‌گذاری و گردشگری است و در آینده تمام زیرساخت‌های آن مورد توجه ویژه قرار خواهد گرفت.

اسلامی اظهار کرد: ساخت فرودگاه در چابهار می‌تواند بسیاری از مشکلات را مرتفع کند و موجب تسریع در توسعه سواحل مکران شود.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد چابهار نیز در این مراسم گفت: ساخت و تکمیل فرودگاه در این منطقه تجارت را متحول و ورود مسافر، گردشگر و سرمایه گذار را تسهیل می‌کند.

عبدالرحیم کردی با اشاره به گستردگی شهر فرودگاهی چابهار افزود: ساخت فرودگاه در زمینی به مساحت ۲ هزار و ۸۱۵ هکتار برنامه‌ریزی شده و در فاز نخست ترمینال مسافری آن در ۱۳ هزار مترمربع، چهار کیلومتر باند با عرض ۶۰ متر ساخته می‌شود.

کردی بیان کرد: ظرفیت ورود و خروج سالانه بیش از ۸۰۰ هزار مسافر با متوسط پنج پرواز داخلی و دو پرواز خارجی پیش بینی شده و قرار است در مدت ۲۴ ماه فاز نخست آن افتتاح و بهره برداری شود.

وی با تاکید بر اینکه با تکمیل زیرساخت‌های حمل و نقل شاهد افزایش اشتغال، تولید و توسعه خواهیم بود، تصریح کرد: منطقه آزاد چابهار نقش مهمی در توسعه استان محروم سیستان و بلوچستان دارد و در آینده نیز نقش آن با تکمیل زیرساخت‌ها پررنگ‌تر خواهد شد.

احمدعلی موهبتی، استاندار سیستان و بلوچستان نیز با اشاره به اینکه سه دولت در گذشته برای ساخت فرودگاه چابهار تلاش کردند ولی موفق نشدند، اظهار کرد: ساخت این فرودگاه بین‌المللی شهرستان راهبردی چابهار را به مراکز ثروت و قدرت متصل می‌کند و می‌تواند در جذب گردشگر و سرمایه‌گذار نقش مهمی داشته باشد.

خبرنگار منطقه آزاد چابهار امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار آرشیو