مدیر توسعه صنایع فرهنگی و خلاق دبیرخانه شورای عالی:

زمینه های لازم برای رشد و توسعه صنایع خلاق در منطقه آزاد اروند فراهم است

لینک کوتاه: freena.ir/detail/58883
ساعت 09:31 سه شنبه 16 دی 1399
مدیر توسعه صنایع فرهنگی و خلاق دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقصادی گفت: در منطقه آزاد اروند زمینه برای رشد و توسعه صنایع خلاق فراهم است.

به گزارش فرینا، صدیقه توکل افزود: توجه به صنایع خلاق و ایجاد زیرساخت‌های توسعه این صنایع مهم است، در هر منطقه باید ظرفیت منابع انسانی در حوزه صنایع خلاق با توجه به فرهنگ، آداب و رسوم شرایط بومی منطقه شناسایی شوند و تلاش شود چرخه‌های توسعه، تجاری‌سازی و صادرات فراهم شود.
توکل گفت: با توجه به یکی از ماموریت‌های مناطق آزاد که تبدیل شدن به هاب صادراتی کل کشور است، صنایع خلاق هم در این مناطق می‌توانند از بازوان اقتصادی و صادراتی کشور باشند؛ تکامل صنایع خلاق و شکل گیری آنها در مناطق آزاد می‌تواند این مناطق را به حلقه تمام کننده صادرات صنایع خلاق در کشور تبدیل کند.
وی گفت: زمینه رشد و توسعه صنایع خلاق در منطقه آزاد اروند فراهم است، زمینه‌های خلاق در این منطقه بخصوص در حوزه صنایع دستی، عروسک‌های غول پیکر، موزه‌ها، کار با صنایع چوبی و حوزه ساخت سازهای بومی به ویژه عود قابل رشد و توسعه هستند.
مدیر توسعه صنایع فرهنگی و خلاق دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی بیان کرد: منطقه آزاد اروند با توجه به نزدیکی به عراق ظرفیت‌های زیادی برای توسعه صنایع خلاق بویژه در حوزه چاپ و نشر، فروش سازهای بومی منطقه، آموزش در حوزه‌های سینمایی و .‌.. دارد که برنامه اجرایی آن باید در تدوین سند زیست بوم صنایع خلاق منطقه مد نظر قرار گرفته و اجرایی شود.
توکل افزود: این سند در آینده نزدیک تدوین خواهد شد، در این سند ظرفیت‌های منابع انسانی منطقه آزاد اروند و شبکه ذی‌نفعان و استعدادهای منطقه‌ای، همچنین بازارهای هدف شناسایی خواهند شد.
وی اظهار داشت: در این سند به توسعه صنایع خلاق مختص منطقه در حوزه گردشگری، فرهنگی و هنری و سایر حوزه‌ها توجه شده و با تمرکز بر بازارهای منطقه امید است چرخه‌های اقتصاد خلاق در منطقه شناسایی و ایجاد شود.

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار

شهادت، اجر ده‌ها سال تلاش خالصانه و غیرتمندانه آیت الله رئیسی بود
جغرافیای مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، میراث دار فرهنگ ثروت آفرینی است
اولین ماهنامه اختصاصی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی منتشر شد
نشست ملی مدیران روابط عمومی و امور بین الملل مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور
تورهای بازدید از صنایع و بخش‌های اقتصادی منطقه آزاد اروند برگزار می‌شود

یادداشت

مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
معرفی یکهزار بسته سرمايه‌گذاری با هدف جذب سرمايه گذاری خارجی در هند
چرا ماکو، سرزمین چهارسو؟