مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر کشور:

۱.۳ میلیون نفر در کشور زیر پوشش بیمه روستایی هستند

لینک کوتاه: freena.ir/detail/58983
ساعت 09:18 دوشنبه 22 دی 1399
مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر کشور گفت: هم اکنون از جمعیت ۲۰ میلیون نفری روستاییان کشور، یک میلیون و ۳۰۰ هزار نفر زیر پوشش خدمات بیمه روستایی، کشاورزی و عشایری قرار دارند.

به گزارش فرینا به نقل از ایرنا، علی شیرکانی در آیین امضای تفاهمنامه بیمه روستاییان قشم بین صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر کشور و سازمان منطقه آزاد قشم افزود: کشاورزان، روستاییان، عشایر و ساکنان شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر جمعیت هدف این صندوق هستند.

شیرکانی ادامه داد: بازه سنی بیمه شدگان ١٨ تا ۵٠ سال است و افراد بالاتر از این سن به دلیل بسته شدن پنجره حمایتی نمی‌توانند از خدمات بیمه ای بهره‌مند شوند.

وی دولت را کارفرمای این صندوق دانست و تصریح کرد: دو سوم حق بیمه را دولت بر عهده دارد و طبق محاسبات انجام شده متوسط دریافتی اعضای این صندوق ۱۸ برابر متوسط میزان پرداختی آن‌هاست.

به گفته مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر کشور، دولت یارانه پنهانی به مبلغ یک‌ میلیون و ۴۰۰ هزار ریال به هر فرد بیمه شده پرداخت می‌کند و سه خدمت اصلی بیمه‌ای شامل مستمری بازنشستگی، از کار افتادگی و فوت را در اختیار مردم قرار می‌دهد.

شیرکانی تصریح کرد: امسال دولت، همسان سازی میزان دریافتی مستمری را اجرا کرد و بر این اساس مستمری‌بگیران مبلغ یکسانی دریافت می‌کنند.

وی اظهار کرد: ۲۴۰ نوع فعالیت مختلف در زیر مجموعه کشاورزی این صندوق تعریف شده است که همه مشاغل صیادی را شامل می‌شود.

مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر کشور افزود: بر اساس نظر کارشناسان، توسعه و بیمه برای ایجاد مهاجرت معکوس به روستاها همراه هم هستند و اگر بخواهیم میزان توسعه در سکونتگاهی را بسنجیم باید ضریب نفوذ بیمه را بررسی کنیم.

تفاهم نامه همکاری سازمان منطقه آزاد قشم و بیمه صندوق اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر کشور با حضور مدیرعامل صندوق اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم و جمعی از مدیران امضا شد.

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار

شهادت، اجر ده‌ها سال تلاش خالصانه و غیرتمندانه آیت الله رئیسی بود
جغرافیای مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، میراث دار فرهنگ ثروت آفرینی است
اولین ماهنامه اختصاصی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی منتشر شد
نشست ملی مدیران روابط عمومی و امور بین الملل مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور
تورهای بازدید از صنایع و بخش‌های اقتصادی منطقه آزاد اروند برگزار می‌شود

یادداشت

مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
معرفی یکهزار بسته سرمايه‌گذاری با هدف جذب سرمايه گذاری خارجی در هند
چرا ماکو، سرزمین چهارسو؟