بیش از ۱۳۵ میلیون دلار کالا از گمرک منطقه ویژه اقتصادی کاوه به خارج از کشور صادر شد

لینک کوتاه: freena.ir/detail/58989
ساعت 12:39 دوشنبه 22 دی 1399
مدیر گمرک منطقه ویژه اقتصادی کاوه از صادرات ۱۳۵ میلیون و ۴۶۰ هزار دلار انواع کالای تولیدی از صنایع و کارخانه های این شهرستان به خارج از کشور خبر داد.

به گزارش فرینا، فرامرز امیدی در گفت‌ و گو با خبرنگار ایرنا در مورد عملکرد گمرک منطقه ویژه اقتصادی کاوه در ۹ ماه سپری شده از سال جاری، افزود: در مدت مذکور بیش از ۴۵۹ هزار و ۶۳۰ تن انواع کالا به ارزش ۱۳۵ میلیون و ۴۶۰ هزار دلار از گمرک منطقه ویژه اقتصادی کاوه به مقصد بیش از ۵۰ کشور صادر شد.
امیدی اظهار کرد: عمده کالاهای صادر شده از طریق این گمرک از آغاز امسال تا پایان آذر شامل اقلامی چون هیدروکربن سبک و سنگین، کاشی و سرامیک، گچ و سیمان، انواع شیشه، آبمیوه و رانی، محصولات پلاستیکی، کاغذ و مقوا، مصنوعات ریخته گری، حلال و تینر، بیسکویت و سایر تولیدات بوده است.
به گفته وی، کشورهای افغانستان، عراق، پاکستان، ترکیه و قزاقستان پنج کشور عمده خریداران کالاهای ایرانی و مقصد کالاهای صادراتی از شهرستان ساوه هستند.
مدیر گمرک منطقه ویژه اقتصادی کاوه در خصوص واردات کالا از طریق گمرک منطقه نیز گفت: در ۹ ماه سپری شده امسال بیش از ۸۱ هزار و ۴۷۴ تن کالا به ارزش ۲۱۵ میلیون و ۳۸۸ هزار دلار وارد شد.
امیدی تاکید کرد: شیوع ویروس کرونا باعث شد روند صادرات و واردات کالا از منطقه ویژه اقتصادی کاوه با محدودیت‌هایی مواجه شود.
وی عنوان کرد: کالاهای وارداتی از بیش از ۳۵ کشور جهان وارد شده است که عمدتا سرمایه‌ای، واسطه‌ای، ماشین‌آلات و تجهیزات خط تولید، مواد اولیه مورد نیاز واحدهای تولیدی مستقر در شهرک صنعتی کاوه از جمله خمیر کاغذ، پوره، کنستانتره، کویل آلومینیوم، مواد پلاستیکی و اشیاء ساخته شده از این مواد، چدن و آهن، پاکت آبمیوه، آبمیوه، شیشه و مصنوعات شیشه‌ای، محصولات شیمیایی آلی، ماشین آلات و تجهیزات خط تولید است.
مدیر گمرک منطقه ویژه اقتصادی کاوه، مبدا اغلب کالاهای وارداتی به گمرک ساوه را کشورهای امارات متحده عربی، ترکیه، عراق، چین، آلمان، هند، کره جنوبی و ایتالیا عنوان کرد.
امیدی بیان کرد: در این مدت ۱۱۴ هزار و ۵۲۰ تن کالا به ارزش ارزی ۳۵۴ میلیون دلار به صورت ترانزیت خارجی واصل شد که شامل تجهیزات، ماشین آلات و مواد اولیه مورد نیاز واحدهای تولیدی شهر صنعتی کاوه یا کارخانه های در حال تاسیس هم در شهر کاوه و هم در منطقه ویژه اقتصادی کاوه بوده است.
شهرستان ساوه با برخورداری از بزرگترین شهر صنعتی کشور (کاوه)، منطقه ویژه اقتصادی و شهرک های صنعتی احمدآباد، نوبران و غرق آباد با فعالیت افزون بر ۶۰۰ کارخانه، محل اشتغال بیش از ۴۵ هزار کارگر است. 

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار

جغرافیای مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، میراث دار فرهنگ ثروت آفرینی است
اولین ماهنامه اختصاصی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی منتشر شد
نشست ملی مدیران روابط عمومی و امور بین الملل مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور
تورهای بازدید از صنایع و بخش‌های اقتصادی منطقه آزاد اروند برگزار می‌شود
حضور منطقه آزاد اروند در رویداد بین المللی همتایابی در اقتصاد دریامحور ایران

یادداشت

مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
معرفی یکهزار بسته سرمايه‌گذاری با هدف جذب سرمايه گذاری خارجی در هند
چرا ماکو، سرزمین چهارسو؟