مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم مطرح کرد؛

بسترسازی برای فعالیت تولیدی و رونق گردشگری، 2 بال توسعه متوازن جزیره هستند

لینک کوتاه: freena.ir/detail/62333
ساعت 09:30 چهارشنبه 31 شهريور 1400
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم گفت: بسترسازی برای فعالیت های تولیدی و اقتصادی و همچنین رونق گردشگری؛ 2 بال توسعه متوازن و پایدار در جزیره قشم هستند.

به گزارش فرینا به نقل از برنا، علی درویش پور در نشست با فعالان حوزه گردشگری جزیره قشم، اظهار کرد: صنعت و ارائه خدمات گردشگری بخش قابل توجهی از اقتصاد جزیره را به خود اختصاص داده است.
درویش پور ادامه داد: تا نگرش به موضوع گردشگری تغییر نکند، نمی توان برای تبدیل شدن جزیره قشم به یکی از مقاصد اصلی گردشگری در کشور و منطقه اقدام نمود.
وی تاکید کرد: برای توسعه متوازن و پایدار در منطقه نیازمند تغییر گفتمان گردشگری و مشارکت فعال جامعه محلی جهت معرفی برند قشم هستیم.
به گفته مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم؛ با برنامه ریزی برای برگزاری جشنواره ها و رویدادهای مختلف با بهره گرفتن از ظرفیت میراث فرهنگی و سنت های محلی منطقه، می توان زمینه را برای جذب و حضور گردشگران فراهم کرد.
درویش پور تصریح کرد: طی ماه های گذشته شیوع ویروس کرونا آسیب های فراوانی را به بخش های مختلف گردشگری جزیره وارد کرده است، اما باید برای دوران پساکرونا و ارائه خدمات به گردشگران در آینده نزدیک آماده شد.
وی با اشاره به ضرورت تامین زیرساخت ها برای رونق گردشگری، اضافه کرد: سازمان منطقه آزاد قشم با تمام امکانات موجود برای ایجاد زیرساخت های عمومی اقدام می کند و بخش خصوصی نیز باید برای تامین زیرساخت های تخصصی تلاش کنند.
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم افزود: بهسازی امکانات و استانداردسازی خدمات ارائه شده به گردشگران در کنار رفع نقاط ضعف موجود و حل چالش های پیش روی فعالان حوزه گردشگری، می تواند زمینه ساز معرفی بهتر «برند گردشگری قشم» باشد.
درویش پور تاکید کرد: تامین زیرساخت های عمومی و تخصصی در حوزه گردشگری شرایط را برای رونق فراهم می کند و حضور گردشگران در جزیره می تواند موجب افزایش انگیزه سرمایه گذاران برای حضور و فعالیت اقتصادی در قشم شود.
وی ادامه داد: باید با استفاده از ظرفیت های بین المللی و منطقه ای مانند برگزاری EXPO دوبی و همچنین جام جهانی 2022 قطر برای معرفی بهتر ظرفیت های گردشگری قشم و جذب گردشگر تلاش نمود.
به گفته مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم؛ تربیت نیروی انسانی متخصص جهت ارائه خدمات شایسته و استاندارد به گردشگران نیز یکی از نیازهای امروز جزیره قشم است که بخش خصوصی باید برای آن برنامه ریزی کند.
درویش پور با بیان اینکه بهسازی وضعیت سیما و منظر شهرها و روستاهای جزیره می تواند موجب جذب گردشگر بیشتر شود، خاطرنشان کرد: با تامین زیرساخت ها، تبلیغ و معرفی مناسب و مشارکت جامعه محلی؛ هر روستای جزیره قشم می تواند یک مقصد گردشگری باشد.
وی در پایان تصریح کرد: با هم فکری و هم افزایی میان تمامی بخش های جزیره و مشارکت فعال جامعه محلی می توان به رفع مشکلات پیش روی صنعت گردشگری در جزیره پرداخت و برای رونق این حوزه تلاش کرد.
براساس این گزارش، مهدی زارعی، معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم نیز در این جلسه گفت: طی ماه های گذشته بخشی از نقاط ضعف پیش روی صنعت گردشگری در جزیره قشم شناسایی و آسیب شناسی شده است و با تهیه و تدوین یک نقشه راه جامع برای حل این چالش ها اقدام خواهد شد.
وی تصریح کرد: شیوع ویروس کرونا موجب آسیب جدی به برخی امکانات و شیوه ارائه خدمات در منطقه شده است که با مشارکت فعالان حوزه های مختلف باید برای رونق صنعت گردشگری تلاش کرد.
همچنین علیرضا امری کاظمی، مدیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم نیز در این برنامه اظهار کرد: برای توسعه متوازن و رونق و پویایی منطقه نیازمند تقویت تمام زنجیره صنعت گردشگری در جزیره قشم هستیم.
گفتنی است؛ در نشست مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم با فعالان حوزه گردشگری جزیره که با حضور معاونان و مدیران سازمان منطقه آزاد قشم برگزار شد، نمایندگان بخش های مختلف فعال در حوزه گردشگری قشم به بیان مشکلات و نقطه نظرات خود پرداختند.

آخرین اخبار

شهادت، اجر ده‌ها سال تلاش خالصانه و غیرتمندانه آیت الله رئیسی بود
جغرافیای مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، میراث دار فرهنگ ثروت آفرینی است
اولین ماهنامه اختصاصی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی منتشر شد
نشست ملی مدیران روابط عمومی و امور بین الملل مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور
تورهای بازدید از صنایع و بخش‌های اقتصادی منطقه آزاد اروند برگزار می‌شود

یادداشت

مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
معرفی یکهزار بسته سرمايه‌گذاری با هدف جذب سرمايه گذاری خارجی در هند
چرا ماکو، سرزمین چهارسو؟