تور عکاسی ژئوسایت های ژئوپارک ارس برگزار شد

لینک کوتاه: freena.ir/detail/62583
ساعت 12:48 سه شنبه 27 مهر 1400
معاون فرهنگی اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد ارس از برگزاری تور عکاسی ژئوسایت های ژئوپارک ارس خبر داد.

به گزارش فرینا؛ یوسف داداش زاده با اعلام این خبر گفت:تور عکاسی از ژئوسایت های ژئوپارک ارس با همکاری ژئوپارک ارس و انجمن فیلم و عکس ارس و با حضور 20 عکاس از سطح منطقه و استان آذربایجان شرقی برگزار شد.
داداش زاده ضمن تاکید بر جلب توجه همگانی به اهمیت حفاظت از میراث طبیعی و احیای میراث ناملموس ارس با تمرکز به ژئوسایت های این منطقه افزود: این تور با هدف ثبت تصاویر ماندگار از پدیده های ژئوپارک ارس و معرفی پتانسیل های ژئوتوریستی آن به علاقمندان این سبک از گردشگری برگزار شد.
وی تصریح کرد: در این تور عکاسی که در قالب مسابقه برگزار شد، شرکت کنندگان از ژئوسایت های غرب جلفا مانند راکفال، شله لی دره و کلیسای چوپان و نیز از ژئوسایت های شرق جلفا مانند چین خوردگی های آسیاب خرابه و هودوها و بدلندهای ایری سفلی عکاسی کردند.
معاون فرهنگی اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد ارس در ادامه ضمن تشکر از انجمن عکس و فیلم ارس و شبکه همیاران ژئوپارک اضافه کرد: این انجمن از اعضای فعال شبکه همیاران ژئوپارک ارس می باشد که همواره نقش بسزایی در شناساندن اکوسیستم ژئوپارک ارس به جامعه مخاطبین داشته است.
داداش زاده ادامه داد: هنرمندان و عکاسان شرکت کننده در این تور عکاسی می بایست حداکثر ده اثر را ظرف ده روز کاری به این مدیریت ارسال نمایند و به اثرات برگزیده جوایزی از طرف معاونت فرهنگی اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد ارس اهداء خواهد شد.
لازم به توضیح است قلمرو ژئوپارک ارس با مساحت 1670 کیلومتر مربع و دارای 24 سایت متنوع و اصلی است که در استان آذربایجان شرقی واقع شده است و قلمرو آن در محدوده شهرستان جلفا است. ژئوپارک ارس تنوع عظیمی از چشم اندازهای زمین شناسی و تنوع ساختارهای تکتونیکی و پدیده های زمین شناختی در کنار تنوع سایت های مختلف را ارائه می کند و علاوه بر این، تنوع اکولوژیکی، باستان شناسی و فرهنگی خاصی دارد.

آخرین اخبار

شهادت، اجر ده‌ها سال تلاش خالصانه و غیرتمندانه آیت الله رئیسی بود
جغرافیای مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، میراث دار فرهنگ ثروت آفرینی است
اولین ماهنامه اختصاصی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی منتشر شد
نشست ملی مدیران روابط عمومی و امور بین الملل مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور
تورهای بازدید از صنایع و بخش‌های اقتصادی منطقه آزاد اروند برگزار می‌شود

یادداشت

مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
معرفی یکهزار بسته سرمايه‌گذاری با هدف جذب سرمايه گذاری خارجی در هند
چرا ماکو، سرزمین چهارسو؟