20 غرفه صنایع دستی در نمایشگاه پاییزه منطقه آزاد چابهار راه‌ اندازی شد

لینک کوتاه: freena.ir/detail/62646
ساعت 14:35 دوشنبه 3 آبان 1400
مدیر امور گردشگری سازمان منطقه آزاد چابهار گفت: با هدف حمایت از صنعتگران حوزه صنایع دستی و مشاغل خانگی 20 غرفه عرضه صنایع دستی در نمایشگاهِ آزاد پاییزه منطقه آزاد چابهار راه‌اندازی شد.

به گزارش فرینا به نقل از خبرآنلاین از چابهار، عدنان حسینی اظهار داشت: حضور صنعتگران صنایع دستی در نمایشگاه پاییزه منطقه آزاد چابهار با رعایت پروتکل های بهداشتی با هدف عرضه و نمایش هنرهای سنتی، گسترش و اشاعه فرهنگ و هنر اصیل ایرانی اسلامی و تعامل بین هنرمندان در راستای ارتقای سطح کیفی تولیدات و ایجاد رقابت‌ پذیری مناسب بین هنرمندان و حمایت از صنایع دستی منطقه و مشاغل خانگی در راستای بهبود وضعیت شغلی آنها است.

حسینی با بیان اینکه غرفه‌های بخش خصوصی همچون سوغات و مواد مصرفی هم در کنار صنایع دستی راه ‌اندازی شده است گفت: این نمایشگاه از 29 مهرماه راه ‌اندازی شده و تا هفتم آبان‌ ماه جاری دایر خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه قیمت‌های مناسبی برای عرضه محصولات صنایع دستی ارائه شده است تصریح کرد: در این نمایشگاه محصولات متنوعی همچون سفال‌گری، سوزن‌دوزی، حصیربافی، سکه‌دوزی، زیورآلات سنتی، قلاب‌بافی، صنایع دستی دریایی و البسه محلی و دیگر محصولات جانبی به عموم مردم عرضه می‌شود.

مدیر امور گردشگری سازمان منطقه آزاد چابهار با بیان اینکه حضور بیش از 60 غرفه در این نمایشگاه پیش‌بینی می‌شود گفت: نمایشگاه پاییزه توسط بخش خصوصی و منطقه آزاد چابهار با همکاری کمیته امداد امام خمینی (ره) راه‌اندازی شده است.

حسینی تصریح کرد: علاقه‌مندان می‌توانند برای بازدید و خرید محصولات مختلف، هر روز از ساعت 6 عصر تا 11 شب به محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی منطقه آزاد چابهار واقع در پیکره صنعتی مراجعه کنند.

2 هزار 840 نفر در 28 کارگاه تولیدی و فروشگاه صنایع دستی این خطه از سواحل مکُران فعالیت می‌کنند.

آخرین اخبار

شهادت، اجر ده‌ها سال تلاش خالصانه و غیرتمندانه آیت الله رئیسی بود
جغرافیای مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، میراث دار فرهنگ ثروت آفرینی است
اولین ماهنامه اختصاصی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی منتشر شد
نشست ملی مدیران روابط عمومی و امور بین الملل مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور
تورهای بازدید از صنایع و بخش‌های اقتصادی منطقه آزاد اروند برگزار می‌شود

یادداشت

مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
معرفی یکهزار بسته سرمايه‌گذاری با هدف جذب سرمايه گذاری خارجی در هند
چرا ماکو، سرزمین چهارسو؟