وزیر اقتصاد در حاشیه نخستین همایش ملی قرض الحسنه در جمع خبرنگاران مطرح کرد؛

تعامل دولت و مجلس برای عدم تغییر سقف بودجه 1402

وزیر اقتصاد گفت: برنامه دولت و بانک مرکزی در تعامل با مجلس این است که نرخ تورم در سال آینده کاهش پیدا کند و سقف لایحه بودجه 1402 افزایش پیدا نکند؛ نرخ تورم در سال آینده نسبت به سال جاری با اقدامات بانک مرکزی و دولت کاهش پیدا خواهد کرد.

به گزارش فرینا به نقل از شادا، سید احسان خاندوزی در جمع خبرنگاران در خصوص نرخ ارز اظهار داشت: حتما برنامه دولت و بانک مرکزی برای سال آینده کاهش نرخ تورم است و در زمینه تدابیر ارزی با توجه به اختیارات خوبی که به بانک مرکزی داده شده، امیدواریم که بر این شرایط پرنوسان غلبه کند و مطمئنا برای سال آینده نرخ تورم کمتری نسبت به امسال خواهیم داشت.

خاندوزی در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر افزایش سقف بودجه 1402 در مجلس شورای اسلامی گفت: اصرار جدی دولت این است که همانطور که امسال موفق شدیم نسبت به سال گذشته کسری بودجه منابع عمومی را کم کنیم، علی‌رغم مشکلی که در تبصره 14 و هدفمندی یارانه‌ها وجود داشت اما منابع بودجه‌ای ما امسال کسری بسیار کمتری را تجربه کرد. درخواست جدی ما از مجلس این است که طبق توافق و همکاری که پیش از این داشته سقف بودجه را افزایش ندهد.

وی در ادامه بیان کرد: برنامه دولت و بانک مرکزی در تعامل با مجلس این است که نرخ تورم در سال آینده کاهش پیدا کند و سقف لایحه بودجه 1402 افزایش پیدا نکند؛ نرخ تورم در سال آینده نسبت به سال جاری با اقدامات بانک مرکزی و دولت کاهش پیدا خواهد کرد.

وزیر اقتصاد، درباره اختصاص سهام عدالت به جاماندگان اظهار داشت : آنچه که مربوط به قانون بودجه 1401 بود درباره پرداخت سهام عدالت به افراد تحت پوشش نهادهای حمایتی از جمله سازمان  بهزیستی و کمیته امداد بوده با توجه به نظر هیات تطبیق مجلس مبنی بر اینکه این موضوع حتما باید در شورای عالی اصل 44 تصویب شود، از رییس جمهوری درخواست کردیم این موضوع را تا پایان امسال به عنوان مصوبه قطعی داشته باشیم .

خاندوزی، درباره پرداخت وام بانک‌ها به کارکنان و شرکت‌های خود، گفت: حتما یکی از تخلفاتی که بانک مرکزی باید به طور جدی با آن برخورد و مبارزه کند، این موضوع است که باعث شده سرمایه اجتماعی و اعتماد گروهی از مردم از بین برود.

وی افزود: اگر بیش از سقف تسهیلات به کارکنان بانکی پرداخت شده باشد باید در اولویت‌های نظارتی بانک مرکزی قرار بگیرد و بنده هم حتما این موضوع را در شورای پول و اعتبار به عنوان یک مطالبه جدی مطرح خواهم کرد.

وزیر اقتصاد همچنین درباره انتقال سهام عدالت متوفیان به وراث گفت: هر مجموعه‌ای که این موضوع را درخواست کردند شرایط انتقال از طریق وزارت رفاه فراهم شده است اما برخی از وراث خودشان مراجعه نکردند یا درگیر انحصار وراثت هستند که در صورت رفع این موضوعات بلافاصله وزارت رفاه برای انتقال سهام آنها اقدام می‌کند و تخصیص انجام خواهد شد.

آمنه شهیدی امتیاز به خبر :