امضای تفاهم‌نامه میان منطقه آزاد چابهار و منطقه ویژه اقتصادی سرخس

مدیرعامل منطقه آزاد چابهار و مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی سرخس تفاهم نامه همکاری مشترک درباره فعال شدن "محور ترانزیتی چابهار – سرخس" امضا کردند.

به گزارش فرينا، در حاشیه دومین نمایشگاه فرصت‌های سرمایه‌گذاری و توانمندی‌های صادراتی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور، با حضور مالک رحمتی قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی و حجت الله عبدالملکی مشاور رئیس جمهور و دبیر شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور، تفاهم نامه همکاری مشترک با موضوع فعال شدن "محور ترانزیتی چابهار – سرخس" نسبت به شناسایی بازارهای هدف و انجام فعالیت های تبلیغاتی و مبادله اطلاعات از طریق ایجاد بانک اطلاعات برگزاری نمایشگاه ها و همایش های مشترک در داخل و خارج از کشور بررسی های لازم را به انجام رسانند، امضا کردند.

این تفاهم‌نامه با محوریت تشکیل کنسرسیوم مشترک یا تاسیس شرکت مشترک با همکاری دو جانبه و چند جانبه با همکاری مناطق آزاد و ویژه اقتصادی واقع در محور شرق و با جلب همکاری شرکت های حمل و نقل بخش خصوصی جهت فعال سازی محور ترانزیتی چابهار – سرخس و با استفاده از ظرفیت های پلاک منطقه آزاد چابهار برای تردد بین مناطق آزاد و ویژه اقتصادی واقع در محور ترانزیتی یاد شده توافق کردند.

 همچنین جهت فعال نمودن دفتر یا میز نمایندگی در مناطق یکدیگر از طریق در اختیار گذاشتن مکان و امکانات مناسب و معرفی نماینده یا نمایندگان دو طرف برای تشکیل کمیته‌ای جهت پیگیری و تسریع در اجرایی شدن امور مربوطه توافق نمودند.

با توجه به اهمیت نقش آموزش عالی در توسعه دو منطقه و در راستای ایجاد مناطقی بر بنیان دانش محور، نسبت به همکاری مشترک جهت ایجاد شعبات دانشگاه‌های معتبر در دو منطقه در رشته‌های مورد نیاز و از طریق انعقاد تفاهم‌نامه‌های سه جانبه با دانشگاه‌های علاقمند به همکاری اقدامات لازم را به عمل آورند.

علاوه بر این طرفین توافق نمودند درخصوص برگزاری و تداوم جلسات فیمابین به صورت مستمر و منظم مدیران عامل دو منطقه به صورت دوره‌ای هر شش ماه یکبار و به طور منظم و مستمر در جهت بررسی توافقات گذشته و یا انعقاد توافقات تازه در مناطق یکدیگر تشکیل گردد. 

گفتنی است امضای این تفاهم‌نامه‌ بخشی از اهداف تقویت همکاری‌های مشترک در راستای توسعه کریدور شرق است.

خبرنگار منطقه آزاد چابهار امتیاز به خبر :