منطقه ویژه اقتصادی سبزوار فرصتی جدید برای سرمایه گذاران داخلی و خارجی

مسئول اجرایی منطقه ویژه اقتصادی سبزوار در خصوص ویژگی های این منطقه گفت: این منطقه با مساحتی حدود یک هزار و 200 هکتار و در بین دو شهر نیشابور و سبزوار واقع شده است که در شاهراه ترانزیتی شمال شرق کشور از جنوب در مجاورت کریدور شرقی ـ غربی و از شمال به آزادراه حرم تا حرم قراردارد و با رویکرد تجاری ـ صنعتی جهت بارگذاری پایانه های صادراتی صنایع تبدیلی، تکمیلی کشاورزی و معدنی و صنایع نوین، پزشکی، دارویی و نساجی در نظر گرفته شده است.

به گزارش فرینا، محمد صفایی‌بخش در خصوص امکانات زیربنایی فراهم شده در این منطقه ویژه اقتصادی افزود: عملیات عمرانی مطالعاتی در این منطقه برای یک واحد صد هکتاری به عنوان پایلوت به اتمام رسیده و تمامی زیرساخت ها و ملزومات آن فراهم شده است که شامل شبکه های انتقال مخازن و توزیع آب، برق، گاز، فیبر نوری مخابرات و … است.

**فراهم بودن فرصت‌های سرمایه‌گذاری

صفایی‌بخش در ادامه از فراهم شدن فرصت‌های سرمایه گذاری در این منطقه ویژه اقتصادی خبر داد و گفت: به فراخور استعدادهای بین المللی و موقعیت جغرافیایی و پتانسیل های منطقه، فرصت های سرمایه گذاری در بحث کشاورزی، صنایع و تجارت مهیا است که در حوزه صنایعی از جمله شیمیایی، لوازم خانگی و کشاورزی در زمینه های لجستیکی و نگهداری محصولات پروتئینی چون گوشت مرغ، ماهی و همچنین پرداختن به صنایع تبدیلی و تکمیلی برای محصولاتی همچون کنجد، فلفل قرمز، زیره، پسته، زعفران و پنبه با نگاه صادراتی به آن اشاره داشت .

**فرصتی متفاوت

وی با اشاره به سابقه خاص حوزه تجاری سبزوار تاکید کرد: خوشبختانه سبزوار از موقعیت خوبی برخوردار است و دارای ویژگی های مهمی برای سرمایه‌گذاران در حوزه‌های تولید و انبارداری است که می‌توانیم، فرصت‌های سرمایه‌گذاری را معرفی کنیم. این در حالیست که منطقه ویژه اقتصادی بعد از تصویب طرح جامع منتظر صدور پروانه بهره برداری است و در حقیقت این حضور یک فرصت برای معرفی اولیه و اعلام ظرفیت در شمال شرق ایران است که ما درحال انجام آن هستیم.

**نیاز به تسریع امور

مدیر اجرایی منطقه ویژه اقتصادی سبزوار در ادامه خاطر نشان ساخت: برای رخ دادن این اتفاق خوب و بهره برداری هرچه سریع تر، اولین گام صدور پروانه بهره برداری و واگذاری زمین به سازمان مسئول است.

صفایی‌بخش با تاکید بر اینکه ما این آمادگی را داریم که به محض صدور پروانه بهره برداری، خدمات دهی به سرمایه گذاران را آغاز کنیم، گفت: در حال حاضر صنایع داخلی تولیدی و خدماتی مربوط به منطقه را شناسایی کرده ایم اما چون هنوز اجازه قانونی برای واگذاری زمین از مراجع ذیربط صادر نشده، این مراودات معطل باقی مانده و سرمایه گذاران چشم انتظار صدور مجوز واگذاری و پروانه بهره برداری زمین هستند.

وی در پایان با بیان اینکه این نمایشگاه توانست شرایط خوبی برای معرفی فرصت های منطقه ویژه اقتصادی سبزوار و آشنایی و تعامل فعالان اقتصادی داخلی و خارجی را فراهم آورد، ابراز امیدواری کرد آخرین مرحله راه اندازی این منطقه ویژه اقتصادی با صدور پروانه بهرداری به زودی طی شود و زمینه رونق اقتصادی، افزایش تولید و صادرات در شمال شرق کشور فراهم آید.

آمنه شهیدی امتیاز به خبر :