در دیدار با وزیر میراث فرهنگی مطرح شد؛

دعوت و حمایت از سرمایه گذاران بخش خصوصی در صنعت گردشگری چابهار

امیر مقدم مدیرعامل سازمان منطقه آزاد چابهار همراه با معین الدین سعیدی نماینده مردم چابهار در مجلس شورای اسلامی با عزت الله ضرغامی وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی دیدار و گفت گو کردند.

به گزارش فرینا، این دیدار در راستای معرفی ظرفیت‌های گردشگری شهر چابهار، دعوت به مشارکت و کسب مساعدت لازم برای برنامه‌ها و زیرساخت‌های میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی منطقه چابهار به همت نماینده مردم چابهار در مجلس شورای اسلامی در محل دفتر وزیر میراث، گردشگری و صنایع دستی برگزار شد.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد چابهار هم در این دیدار ضمن بیان ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های موجود در منطقه، خواستار مساعدت برای در اختیار گذاشتن امکانات لازم و حمایت در حوزه‌هایی از قبیل مشارکت در واگذاری آثار تاریخی به بخش خصوصی از طریق صندوق احیا کشور جهت بازسازی و بهره‌برداری از سوی بخش خصوصی، مرمت آثار با همکاری مشترک و ایجاد سایت موزه در محل آثار، حمایت از سرمایه گذاران بخش گردشگری چابهار در قالب وام‌های تسهیلاتی بصورت مستقیم از مرکز و وام‌های بلاعوض در طرح‌های توریسم سلامت، مراکز اقامتی و بوم‌گردی ساخت هتل لاله شماره 2 چابهار، احداث بانک گردشگری را داشته که قول مساعدت ضرغامی را با توجه به اختیارات و امکانات موجود در برداشت.

از جمله دیگر مباحث مطرح شده در این دیدار را می توان به درخواست مقدم در اجرای ماده 65 احکام دایمی برنامه توسعه در واگذاری اختیارات، بررسی تفاهم‌نامه قبلی و عقد تفاهم‌نامه جدید برای همکاری مشترک اشاره کرد.

لازم به ذکر است مقدم در این دیدار با توجه به سابقه تاریخی و همچنین چهره‌ زیبای استان سیستان و بلوچستان، خواهان برگزاری جشنواره‌های مشترک بین‌المللی، فرهنگی، هتلداری و رویدادهای مهم و تخصیص تسهیلات کم بهره (وام) برای سرمایه‌گذاران حوزه‌ی گردشگری شد.

در بحث فعالیت‌ها نیز وی اظهار داشت: برای انجام مطالعات روستای طیس به عنوان روستای هدف گردشگری و اجرای طرح پایلوت اکو توریسم در محور چابهار ـ گواتر سازمان منطقه آزاد آمادگی لازم را دارد.

 وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی نیز در این دیدار ضمن حمایت از اجرایی شدن واگذاری اختیارات بر پیگیری مطالب مطرح شده تاکید کرد و با استقبال از پیشنهادات مدیرعامل سازمان، دستورات لازم را برای اجرایی شدن این پیشنهادات صادر کرد.

خبرنگار منطقه آزاد چابهار امتیاز به خبر :