کارگروه تخصصی اجتماعی منطقه آزاد ماکو آغاز به کار کرد

لینک کوتاه: freena.ir/detail/67376
ساعت 13:18 سه شنبه 24 مرداد 1402
با حضور معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد ماکو و نخبگان حوزه اجتماعی منطقه آزاد ماکو، کارگروه تخصصی اجتماعی منطقه آزاد ماکو فعالیت رسمی خود را آغاز کرد.

به گزارش فرینا، مدیر اجتماعی، سلامت و ورزش سازمان منطقه آزاد ماکو در این کارگروه گفت: پیرو فراخوان عمومی و با هدف کنترل و کاهش آسیب های اجتماعی و همچنین توسعه پژوهش و تحقیق در حوزه اجتماعی منطقه آزاد ماکو، کارگروه تخصصی اجتماعی منطقه متشکل از تحصیلکردگان، صاحب نظران و فعالان حوزه اجتماعی منطقه تشکیل شد.

غلامرضا مشایخی افزود: در دو ماه اخیر، مدیریت اجتماعی سازمان با رویکردی جدید و معطوف به حل معضلات و آسیب های اجتماعی، مطالعات متعددی در این زمینه انجام داده و در این میان به دسته بندی های قابل قبولی رسیده است‌.

مشایخی ادامه داد: با هدف کنترل و کاهش آسیب های اجتماعی، 110 برنامه جامع و با دربرگیری و مشمولیت گروه ها و اقشار مختلف جامعه با تمرکز ویژه بر کودکان، نوجوانان، جوانان، بانوان و .. تدوین شده و به زودی اجرای آن آغاز خواهد شد.

وی اظهار داشت: 10 معضل اولویت دار منطقه آزاد ماکو شامل موضوعات «بیکاری، طلاق، اعتیاد، خودکشی، خشونت و نزاع، تکدیگری، پیری جمعیت، فضای مجازی، بدحجابی و قاچاق» هستند که با 11 روش جامع در سطح جامعه مورد بحث و بررسی قرار خواهد گرفت.

مدیر اجتماعی، سلامت و ورزش سازمان منطقه آزاد ماکو، در خصوص روش‌های اجرای برنامه های مقابله با آسیب های اجتماعی بیان داشت: برگزاری دوره های آموزشی و کارگاه های دانش افزایی، انجام فضاسازی گسترده شهری، تولید محتوای فضای مجازی، برگزاری همایش‌ها و رویدادها، چاپ کتاب، چاپ و توزیع بروشور، انجام کارهای تحقیقاتی، برگزاری مسابقه کتابخوانی، اجرای تئاتر و نمایش خیابانی، تولید تیزر و فیلم کوتاه، حمایت از نهادهای مربوطه و ارسال پیامک انبوه به مردم عزیز منطقه و .. برنامه هایی هستند که در 6 ماهه دوم سال عملیاتی خواهد شد.

آخرین اخبار

جغرافیای مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، میراث دار فرهنگ ثروت آفرینی است
اولین ماهنامه اختصاصی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی منتشر شد
نشست ملی مدیران روابط عمومی و امور بین الملل مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور
تورهای بازدید از صنایع و بخش‌های اقتصادی منطقه آزاد اروند برگزار می‌شود
حضور منطقه آزاد اروند در رویداد بین المللی همتایابی در اقتصاد دریامحور ایران

یادداشت

مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
معرفی یکهزار بسته سرمايه‌گذاری با هدف جذب سرمايه گذاری خارجی در هند
چرا ماکو، سرزمین چهارسو؟