سیستم سرمایشی بیمارستان امام علی (ع) تجهیز و نوسازی می شود

در راستای عمل به مسئولیت اجتماعی و تاکید مدیرعامل سازمان منطقه آزاد چابهار در نوسازی و بهسازی سیستم تهویه و سرمایشی بیمارستان امام علی(ع)، این سازمان اقدام به نوسازی و بهسازی سیستم تهویه و سرمایشی بیمارستان کرده است. 

به گزارش فرینا، مدیر غذا، دارو و سلامت سازمان منطقه آزاد چابهار اظهار کرد: یکی از مهمترین مشکلات اصلی بیمارستان امام علی(ع) چابهار، نارسائی سیستم سرمایشی آن است که شرایط آب و هوایی، رطوبت و گرمای طولانی مدت، موجب فراهم شدن نارضایتی های عمومی می شود.

بر همین اساس در راستای عمل به مسئولیت اجتماعی و تاکید امیر مقدم رئیس هیات مدیره و مدیرعامل منطقه آزاد، این سازمان اقدام به نوسازی و بهسازی سیستم تهویه و سرمایشی بیمارستان کرده است. 

سعید علی بزرگ‌زاده گفت: قریب به دو سال از ساخت بخش زایشگاه (پست پارتوم) گذشته ولی به دلیل عدم دارا بودن سیستم سرمایشی مناسب، این بخش به بهره برداری نرسید.

بزرگ‌زاده در ادامه عنوان کرد: با توجه به نیاز و شرايط نامناسب جهت رفاه درمانی مردم‌ چابهار و شهرستان‌های تابعه، سازمان با تخصیص مبلغ 5.2 میلیارد تومان به بیمارستان امام علی(ع) و خرید 750 میلیون تومانی سیستم سرمایشی در سال جاری شامل: انواع اسپیلت و نصب آن ها شرايط استفاده و بهره برداری بخش زایشگاه (پست پارتوم) را فراهم‌ کرد.

وی همچنین گفت: در اسفند ماه سال 1401 هم جهت نوسازی سیستم تهویه و سرمایشی بیمارستان مبلغ 7 میلیارد تومان توسط سازمان تخصیص و از این مبلغ، 4/5 میلیارد تومان پرداخت گردیده است که الباقی برابر تفاهم‌نامه مشترک، پس از اتمام و تحویل کار پرداخت می گردد.

تخصیص 20 هکتار زمین رایگان برای ساخت بیمارستان 540 تختخوابی، سه هکتار زمین برای ساخت بیمارستان 160 تختخوابی به تأمین اجتماعی، ساخت یک پایگاه اورژانس، یک مرکز جامع سلامت در پیکره مسکونی منطقه در روستای تیس، مشارکت در تجهیز ICU بیمارستان امام علی(ع)، خرید دستگاه آنژیوگرافی و اهدا 2 دستگاه آمبولانس مجهز به خدمات ICU با بهترین تکنولوژی از کشور آلمان بخشی دیگر از اقدامات منطقه آزاد چابهار در راستای بهبود و ارتقا حوزه بهداشت و سلامت چابهار بوده است.

گفتنی است کلنگ احداث بیمارستان در سال 1375 زده و در سال 1382 به بهره برداری رسید.

خبرنگار منطقه آزاد چابهار امتیاز به خبر :