200 هزار قلم دارو در شلمچه به زائران و خادمان ارائه شد

یک مقام دانشگاه علوم پزشکی آبادان، از ارائه 200 هزار قلم دارو به زائران و خادمان در پایانه مرزی شلمچه در منطقه آزاد اروند خبر داد.

به گزارش فرینا، معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آبادان، با اشاره به رایزنی‌های صورت گرفته از ماه‌های گذشته در خصوص تخصیص دارو برای تأمین نیاز ایام تردد زائران در پایانه مرزی شلمچه، بیان کرد: با سازمان غذا و دارو کشور برای اختصاص انواع سرم و داروهای سهمیه‌ای مورد نیاز به منظور برگزاری مراسم اربعین حسینی مذاکراتی را انجام داد و تمامی داروها، سرم‌ها و ملزومات پزشکی مورد نیاز، تأمین، خریداری و در انبار استراتژیک این معاونت نگهداری می‌شوند و به طور مستمر در اختیار واحدهای مستقر در بیمارستان شهید حاج قاسم سلیمانی در مرز بین‌المللی شلمچه قرار می‌گیرند.

زینب جوانمردی بیان کرد: اقلام دارو و ملزومات پزشکی از آغاز به کار خدمات‌رسانی در اربعین امسال تاکنون به واحدهای مختلف اعم از داروخانه شبانه‌روزی، فوریتهای پزشکی، معاونت بهداشت، دفتر پرستاری، درمان و بسیج جامعه پزشکی تحویل داده شده و تعداد یادشده نسبت به بازه زمانی مشابه در اربعین سال گذشته افزایش چشمگیری داشته است.

جوانمردی افزود: به طور روزانه و مستمر و به منظور جایگزینی داروها و ملزومات مصرف‌شده، این اقلام تأمین می‌شوند.

وی گفت: دارو و ملزومات موردنیاز داروخانه شبانه‌روزی از صبح روز 25مرداد به داروخانه شلمچه انتقال یافت و با تجهیز داروخانه، در شب 25 مرداد، داروخانه شبانه‌روزی مرز شلمچه رسما کار خود را آغاز کرد.

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی آبادان با اشاره به خدمات شبانه‌روزی داروخانه مستقر در بیمارستان شلمچه گفت: این داروخانه خدماتش را طبق تجویز پزشک و تحت نظر مسئول فنی داروساز داروخانه براساس نسخه دارویی به زائران عزیز به طور رایگان ارائه می‌دهد که تا کنون بیش از 5هزار نسخه ثبت شده و این تعداد نسبت به بازه زمانی مشابه در اربعین سال گذشته، افزایش قابل توجهی داشته است.

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی آبادان تصریح کرد: داروسازان، دارویاران و پرسنل داوطلب و پرتلاش معاونت در هر دو شیفت صبح و شب بطور 12ساعته در طول شبانه‌‌روز در داروخانه حضور دارند تا بهترین خدمات و با بالاترین کیفیت به زائران عزیز ارائه شود.

جوانمردی خاطرنشان کرد: راه‌اندازی انبار اربعین و سیستم تعهدی از اربعین سال گذشته آغاز شده که امسال برای اولین بار با اضافه شدن سیستم HIS بیمارستانی و سامانه‌های بیمه سلامت و بیمه تامین اجتماعی در داروخانه شلمچه، انباردار و مسئول HIS این معاونت به طور مستمر برای ثبت ورود و خروج دارو و ملزومات مصرفی و ثبت نسخ در داروخانه حضور دارند.

وی تصریح کرد: در طول شبانه‌روز نیروهای پشتیبانی اعم از امور اجرایی، عمومی، خدمات، نقلیه و … نیز برای هماهنگی و تسهیل امور در داروخانه شبانه‌روزی شلمچه فعالیت دارند.

بر اساس این گزارش، دانشگاه علوم پزشکی آبادان، مرجع رسیدگی به خدمات بهداشتی و درمانی در منطقه آزاد اروند است.

خبرنگار منطقه آزاد اروند امتیاز به خبر :