تحقق بسته های سرمایه‌گذاری در مناطق آزاد تا پایان امسال

معاون اقتصادی دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی در مصاحبه‌ای كوتاه با رادیو گفت‌وگو با اشاره به بسته‌های گوناگون سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی در مناطق آزاد ابراز امیدواری كرد تا پایان امسال این رویه طی شود.

به گزارش فرینا، احمد جمالی در مصاحبه با برنامه رویداد با اشاره به بسته‌های سرمایه‌گذاری در مناطق آزاد گفت: این بسته‌ها در حوزه‌های خدماتی، گردشگری، صنعتی، كشاورزی و... است و هر یك نیز ویژگی‌های خاصی دارد.

مثلاً تمركز كیش بر حوزه گردشگری و ماكو معدنی و كشاورزی و ارس صنعتی است و بسته‌های ارائه شده نیز همه حوزه‌های اقتصادی را در برمی‌گیرد.

جمالی افزود: بیش از 100 بسته سرمایه‌گذاری شامل مقوله گردشگری است.

وی درباره ورود به این حوزه گفت: این فعالیت از چند ماه گذشته آغاز شده و عمدتاً برای تهیه و تجمیع بسته‌ها كارهایی را صورت داده‌ایم كه یكی از طرح‌ها امكان‌سنجی و دیگری خلاصه امكان‌سنجی است و مجوزهای بی‌نامی نیز برای این بسته‌ها تدارك‌دیده‌شده است كه بدین معناست كه سرمایه‌گذاران بدون اتلاف زمان و دریافت مجوزهای مختلف، وارد پروژه می‌شوند.

معاون اقتصادی دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی افزود: به‌محض اعلام آمادگی از سوی سرمایه‌گذاران، خواهند توانست در یكی از پروژه‌ها سرمایه‌گذاری کنند و این اقدام نیز ناظر بر ماه‌های اخیر است كه در داخل و خارج عرضه شده است.

جمالی گفت: تصمیم داریم تا پایان سال جاری در دیگر كشورها نیز بسته‌ها را عرضه كنیم و به‌صورت هم‌زمان آن را در مجامع و نهادهای سرمایه‌گذاری در داخل كشور ارائه دهیم، در حال حاضز نیز در مراحل اولیه عرضه هستیم و امیدواریم تا پایان سال به اهداف موردنظر دست یابیم.

آمنه شهیدی امتیاز به خبر :