مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو:

ماکو نقطه تلاقی کریدور شرق به غرب و شمال به جنوب

لینک کوتاه: freena.ir/detail/67637
ساعت 15:23 يکشنبه 19 شهريور 1402
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو که برای معرفی ظرفیت های سرمایه گذاری و گردشگری منطقه آزاد ماکو در قالب هیئتی از دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی به چین سفر کرده است،‌ در گفت و گو با فعالان اقتصادی چین گفت: ماکو از موقعیت ژئواستراتژیک و در نقطه تلاقی کریدور بین المللی شرق به غرب و شمال به جنوب قرار دارد.

به گزارش فرینا، حسین گروسی افزود: «کریدور حمل و نقل بین المللی شرق-غرب» ظرفیت‌ ایجاد چارچوبی برای یک شبکه ارتباطی پرقدرت ازچین تا کشورهای بالتیک و اسکاندیناوی را دارد و موقعیت جغرافیایی منطقه آزاد ماکو در واقع نقش سرزمین چهارسو در این مسیر و طرح «یک‌جاده-یک‌کمربند» چین را ایفا می نماید. 

گروسی با اشاره به اینکه پروژه «یک کمربند یک جاده» (BRI) چین که شرق را به غرب وصل می‌کند افزود: با توجه به موقعیت جغرافیایی منحصر بفرد، منطقه آزاد ماكو با ارزش افزوده ترین نقطه برای ایجاد دهکده لجستیک و تبدیل شدن به قطب جذب و توزيع كالا بواسطه اتصال کریدورهای شرق ـ غرب و شمال ـ جنوب است.

وی اضافه کرد:‌ برای ایجاد لجستیک هوشمند به منظور جهانی شدن برای اولین بار بین مناطق آزاد کشور و سازمان منطقه آزاد ماکو با وزارت صنعت، معدن و تجارت منعقد شده است.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو با بیان اینکه زیرساخت‌های سرمایه‌گذاری منطقه آزاد ماکو یک موقعیت استثنایی و بین‌المللی است، افزود: زیرساخت‌ها در این منطقه برای سرمایه‌گذاری در بخش دیتاسنتر نیز آماده است.

در این دیدارها،‌ فعالان اقتصادی و سرمایه گذاران چینی نیز ضمن استقبال از بسته ها فرصت های سرمایه گذاری در منطقه آزاد ماکو به همکاری اقتصادی و صنعتی تاکید کردند.

آخرین اخبار

جغرافیای مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، میراث دار فرهنگ ثروت آفرینی است
اولین ماهنامه اختصاصی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی منتشر شد
نشست ملی مدیران روابط عمومی و امور بین الملل مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور
تورهای بازدید از صنایع و بخش‌های اقتصادی منطقه آزاد اروند برگزار می‌شود
حضور منطقه آزاد اروند در رویداد بین المللی همتایابی در اقتصاد دریامحور ایران

یادداشت

مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
معرفی یکهزار بسته سرمايه‌گذاری با هدف جذب سرمايه گذاری خارجی در هند
چرا ماکو، سرزمین چهارسو؟